رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان تهران امروز در نشستی خبری به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب، برنامه های ویژه یوم الله 12 بهمن و آغاز دهه فجر را اعلام کرد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، محسن صباغ، در نشست خبری که صبح امروز 11 بهمن ماه در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، برنامه های یوم الله 12 بهمن را اعلام کرد.
 
مسئول ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان تهران گفت: این برنامه ها با هدف گرامی‌داشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(رحمة‌الله علیه)برگزار می شود و به همین منظور روز دوازدهم بهمن به عنوان روز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به کشور و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب و تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی  همزمان در 700 شهر ، مراسم ویژه ای برگزار می‌شود.
 
وی افزود: ادای احترام و نثار گل به مرقد منوّر امام راحل عظیم‌الشأن توسط اقشار مختلف مردم و مسئولان، شستشوی مرقد منور امام عزیز باگلاب ناب کاشان، تزئین و گل‌آرایی حرم مطهر امام (ره)، آماده‌سازی و مهیا نمودن حرم مطهر امام راحل برای پذیرایی و استقبال از مردم به منظور برپایی مراسم آغازین جشن‌های دهه مبارک فجر از برنامه های این ستاد در هفته استقبال از دهه فجر است.
 
 گرامیداشت لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی(ره) در مرقد مطهر/ سخنران آیت الله سید احمد خاتمی
 
صباغ در ادامه اضافه کرد: مراسم آغازین جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی، همزمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی(رحمة الله علیه) به میهن اسلامی رأس ساعت 9:33 دقیقه صبح فردا 12 بهمن با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهیدان و ایثارگران، مسئولان محترم لشکری و کشوری در جوار مرقد منوّر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران اضافه کرد: این مراسم با پخش نمادین صدای هواپیما، همراه با بانگ تکبیر مردم و تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید در حرم مطهر امام خمینی(ره) آغاز می شود و با اجرای برنامه‌های متنوع نظیر اجرای برنامه توسط گروه حاملان قرآن، شعرخوانی، اجرای سرود توسط گروه‌های هنری و موزیک دژبان ارتش ج.ا.ا و سخنرانی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران آیت‌الله حاج سید احمد خاتمی و همچنین قرائت پیام خانواده معظم شهیدان توسط خانواده معزّز شهید سردار تهرانی مقدم، همراه است.
 
برگزاری مراسم در مکان جلوس با سخنرانی صفار هرندی
 
صباغ با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های ویژه 12 بهمن اجرای برنامه در محل جلوس حضرت امام است، خاطرنشان کرد: مکان جلوس، محل تاریخی‌ای است که امام خمینی(ره) پس از ورود به میهن اسلامی در سال 1357 به بهشت زهرا آمدند و در این مکان مقدس آن سخنرانی تاریخی را ایراد نمودند. گرامی داشت این روز عزیز، با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر آغاز می شود و در این مراسم اجرای سرود، شعرخوانی، سخنرانی صفار هرندی و سپس گلریزان مکان جلوس امام (ره) توسط مردم انجام می شود.
 
سایر برنامه‌های یوم الله 12 بهمن
 
رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان تهران افزود: همزمان با لحظه تاریخی ورود امام خمینی(رحمة الله علیه) به میهن اسلامی برنامه‌های ویژه دیگری اجرا می شود که برگزاری مراسم ویژه در فرودگاه مهرآباد با اجرای سرود "خمینی ای امام" و سخنرانی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام  ابوترابی از جمله این برنامه هاست.
 
به گفته صباغ، در روز پنچشنبه 12 بهمن ماه، مراسم ویژه دیگری همچون گلباران منزل حضرت امام خمینی(ره) در خمین و قم و نیز گل باران منزل امام در نجف اشرف و ترکیه و همچنین برنامه ویژه‌ای در نوفل لوشاتو فرانسه، برگزار خواهد شد.
 
رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در ادامه از سازماندهی و اعزام سخنران از میان شخصیت‌های علمی، دینی و سیاسی از حوزه و دانشگاه به مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها خبر داد و افزود: مرحله پایانی مسابقات سرود، ویژه مساجد کشور که در شهرستان میناب استان هرمزگان از دیگر برنامه ها در 12 بهمن، تهیه و چاپ پوسترهای مختلف با طرح‌های هنری و اقلام تبلیغاتی دیگر برای  سازمان‌ها، نهادها، مساجد، هماهنگی کامل با نیروهای حفاظتی و خدماتی برای سلامت شرکت‌کنندگان در مراسم حرم مطهر امام راحل و مکان جلوس امام در بهشت زهرا(سلام‌الله علیها)، هماهنگی با شرکت واحد اتوبوسرانی و مترو تهران برای ایجاد تسهیلات ویژه جهت ایاب و ذهاب مردم به مراسم ، هماهنگی لازم برای برقراری غرفه‌های فرهنگی، هنری، نمایشگاهی و پذیرایی از شرکت‌کنندگان در مراسم، تهیه بنرهای تبلیغاتی ونصب در سطح شهر از جمله این برنامه ها است.

وی، برگزاری جشن‌های انقلاب، در مساجد، مدارس و ادارات مختلف، افتتاح پروژه‌های مسکونی، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های تبلیغاتی و تخصصی، برنامه‌های جشن ویژه در استان‌های اهل تسنن، برپایی نمایشگاه‌های عکس و کتاب ویژه‌ ادیان الهی، اجرای مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی که جمعاً بیش از 60 هزار برنامه است را از دیگر برنامه های ویژه سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب در سال جاری عنوان کرد.
 
صباغ از غبارروبی و گلباران مزار شهدا توسط مردم و بالگردها در اولین پنجشنبه دهه فجر انجام خبر داد و گفت: این مراسم روز پنجشنبه19 بهمن از ساعت: 14:00 تا 16:00 در بهشت زهرا (سلام‌الله علیها) با حضور مسئولان محترم و اقشار مردم و خانواده معظم شهدا و در گلزارهای شهدای والامقام سراسر کشور برگزار می‌شود.
 
لازم به ذکر است، مراسم ویژه‌ای هم در گلزار شهدای اقلیت‌های دینی، همزمان در همان ساعت برگزار می شود.
 
پایان پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار