امام جمعه موقت تهران گفت: در عرصه سياسي، رسانه ملي بهترين نقش را در دوران دفاع مقدس و در عرصه بصيرت‌افزايي در دوران فتنه داشته است.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين "سيد احمد خاتمي" در يادواره شهداي عرصه خبر رسانه ملي در دفاع مقدس با بيان اينکه امروز بخش عمده‌اي از خبرگزاري‌هاي دنيا را صهيونيست‌ها اداره مي‌کنند، اظهار داشت: آن‌ها هر طور که بخواهند فضاسازي کرده و مسائل را پيش مي‌برند، بنابراين دست‌اندرکاران رسانه ملي بايد در برابر توطئه‌چنيني‌هاي آنان هوشيارانه عمل کنند.

وي افزود: در جريان فتنه 88، بي‌بي‌سي برنامه‌هاي خود را تا 24 ساعت افزايش داد که در طول تاريخ اين رسانه، بي‌سابقه و البته اقدامي غيرقانوني بود.

امام جمعه موقت تهران رسانه‌هاي مغرض غربي را مصداق فساد خواند و تصريح کرد: بايد به اخبار اين رسانه‌هاي فاسد، بي‌اعتماد بود و اصل را بر دروغ بودن اخبار آنان نهاد.

وي با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبري در ديداري غيرعلني مبني بر اين‌که بايد از نقش رسانه‌ها غافل نشد، تصريح کرد: رسانه ابزاري بسيار تاثيرگذار است، به ويژه رسانه‌اي مانند صدا و سيما که در حقيقت نماد يک ملت است.

خاتمي تملق و نگفتن واقعيات را ضد ارزش برشمرد و افزود: بنابراين بايد به ايفاي نقش صدا و سيما به بهترين نحو در 8 سال دفاع مقدس و عرصه بصيرت‌افزايي اشاره کرد.

وي با طرح اين پرسش که چه کسي نقش رسانه ملي را در بصيرت افزايي در فتنه 88 نمي‌داند، اظهار داشت: اين نقش‌آفريني موثر باعث شد رسانه ملي به شدت مورد بغض استکبار جهاني قرار گيرد و تهمت‌هايي که استکبار به اين رسانه وارد مي‌کند، هزينه بصيرت‌افزايي اين رسانه در عرصه جنگ نرم با دشمنان است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به هجمه تبليغاتي غرب مبني بر اين که "رسانه ملي امروز مورد استقبال نيست"، تصريح کرد: اگر اين حرف‌ها صحت داشت پس چرا دشمنان تا اين حد اين رسانه را مورد هجمه و انتقاد خود قرار مي‌دهند.

وي تاکيد کرد: مسئولان رسانه ملي با آغوش باز از انتقادات استقبال مي‌کنند و جهت‌گيري اين رسانه، ديني و در عرصه سياسي يک جهت‌گيري ولايي است.

حجت‌الاسلام و المسلمين خاتمي کار در رسانه ملي را داراي دو رويه دانست و تصريح کرد: عده کمي کار در اين رسانه را شغل دانسته و رهنمودها، دستورها و انگيزه‌هاي ديني براي آنها اهميت چنداني ندارد، اما بخش عمده کارکنان اين رسانه با قصد کار ارزشي به فعاليت مي‌پردازند.

وي اظهار داشت: شرط‌هاي ساخت کار ارزشي توسط تاثيرگذاران در رسانه را اين‌گونه برشمرد: باور واقعيت انقلاب اسلامي و شناخت از اين مسئله که انقلاب اسلامي در حقيقت بيانگر اسلام ناب محمدي در عصر حاضر است، زيرا کسي که به اين باور نرسيده باشد، نمي‌تواند با جان و دل، خدمتگذار نظام باشد؛ دومين مسئله، ساده لوح نبودن و زود تحت تاثير تبليغات دشمن قرار نگرفتن فعالان اين عرصه است، زيرا کسي که در رسانه کار مي‌کند نبايد مرعوب تبليغات غرب باشد؛ اصل بعدي اين است که فرد خود را موظف به رساندن پيام دين بداند و سعي کند اين پيام را در زيباترين قالب و با شيواترين بيان عرضه کند .

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: عرضه هنرمندانه برنامه‌هاي ديني بهترين نحوه ابلاغ پيام دين است و بايد با توجه به گستردگي عرصه رسانه از تمامي عرصه‌هاي آن استفاده شود.

وي تاکيد کرد: سخنراني‌هاي طولاني در شأن شبکه‌هاي عمومي صدا و سيما نيست و فقط بايد در شبکه‌هاي تخصصي ارائه شود؛ در شبکه‌هاي عمومي، کم‌گويي، گزيده‌گويي و هنرمندانه سخن گفتن مي‌تواند تاثيرگذار باشد.

وي خاطرنشان کرد: کسي مي‌تواند در کار رسانه، تاثيرگذار باشد که کار خود را عبادت بداند؛ چنين شخصي با اين طرز تفکر مي‌تواند برنامه‌اي در خور شأن رسانه نظام اسلامي بسازد.

وي اجر خبرنگاران، تصويربرداران و فعالان عرصه خبر را در خطوط مقدم جبهه را برابر با اجر رزمندگان اسلام در نزد خداوند ارزيابي کرد و افزود: اگر فعالان عرصه خبر نبودند پيام رزمنده به مخاطب نمي‌رسيد و در حقيقت پيام خون شهدا را خبرنگاران در جامعه نهادينه کردند.

وي در پايان با بيان اين‌که قلمي که در راه خدا حرکت کند جاودان خواهد ماند، تاکيد کرد: خبرنگاران بايد بدانند رهرو حضرت زينب(س) و امام سجاد(ع) هستند، زيرا در حادثه کربلا اين دو بزرگوار بودند که پيام واقعي عاشورا را به گوش بشريت رساندند.

انتهاي پيام/ش

برچسب ها: رسانه ، خاتمی ، فتنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار