با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی، دستگاه های امدادرسان نیز خود را برای امداد نوروزی آماده می کنند که در این رهگذر اورژانس و هلال احمر فارس در مجموع حدود 200 پایگاه امدادی را در سطح استان پیش بینی کرده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، هرساله با نزدیک شدن فصل بهار و آغازعید نوروز بحث امداد نوروزی مطرح می شود که اورژانس و هلال احمر نقش محوری تری در این موضوع دارند.

بعد از انجام طرح امداد زمستانی که از 20 آذر ماه در فارس با 44 پایگاه شهری و 84 پایگاه جاده ای و... راه اندازی شد که در یک ماه ابتدایی شاهد امداد رسانی اورژانس فارس به 84 مورد سقوط از پیستهای اسکی،2 مورد سرمازدگی، 736 تصادف جاده ای و... بوده ایم، امسال نیز بعد از اجرای طرح زمستانی با تغییر فصل و آغاز مسافرت شاهد اجرای طرح امداد نوروز هستیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس در این خصوص گفت: طرح امداد نوروزی احتمال امسال از 24 اسفند ماه تا 15 فروردین با همکاری دستگاههای مختلف امدادی از جمله اورژانس،پلیس، سازمان هلال احمر و راهداری انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات این مرکز برای نوروز عملا از اول اسفند ماه آغاز می شود، ادامه داد: در این ایام 128 پایگاه شامل 44 پایگاه شهری و 84 پایگاه جاده ای، یک فروند بالگرد، دو دستگاه موتورلانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در جاده ها و شهرستانهای استان فارس فعال است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس تصریح کرد: حدود 700 نفر از پرسنل مرکز مدیریت و حوادث فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی فارس در این طرح به مردم خدمت می کنند./س

برچسب ها: فارس ، امداد ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.