نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: با امضاي توافقنامه ميان ايران و آرژانتين مطمئناً اگر شيطنتي صورت نگيرد، با انجام بررسي‌هاي دقيق، قطعاً دست داشتنِ عوامل رژيم صهيونيستي، در انفجار مرکز يهوديان در آرژانتين مشخص خواهد شد.

منصور حقيقت‌پور، نماينده مردم اردبيل و سرعين و نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به امضاي توافقنامه اخير ميان وزير امور خارجه ايران و آرژانتين گفت: توافق ميان ايران و آرژانتين به منظور تشکيل کميته حقيقت‌ياب درباره پرونده آميا امضا شده است.

وي افزود: بعد از انفجار در مرکز يهوديان در سال 1373، ايران را به دخالت در اين مسئله متهم کردند در حالي که از همان ابتدا مشخص بود که سناريوي انفجار مرکز يهوديان در آرژانتين از سوي رژيم صهيونيستي طراحي شده و ايران هيچ نقشي در اين قضيه نداشته است و نيازي به اينگونه اقدامات ندارد.

حقيقت‌پور ادامه داد: رژيم صهيونيستي در آن مقطع براي ايجاد فضاسازي، دست به نوعي خودزني زده و با انفجار در مرکز يهوديان ايران را متهم کرد و دولت آرژانتين در آن دوران بلوغ لازم را نداشت تا با صبوري اين موضوع را بررسي و عوامل آن را پيگيري کند.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با اشاره به واکنش رژيم صهيونيستي به اين توافق اظهار داشت: رژيم صهيونيستي نگران اين است که دخالتش در اين قضيه مشخص شود، هرچند رسوايي‌اش بر همگان روشن است.

نماينده مردم اردبيل و سرعين در پايان خاطرنشان کرد: مطمئناً اگر شيطنتي صورت نگيرد، با انجام بررسي‌هاي دقيق، قطعاً دست داشتنِ عوامل رژيم صهيونيستي، در انفجار مرکز يهوديان در آرژانتين مشخص خواهد شد.

گفتني است انفجار مرکز همیاری یهودیان واقعه‌ای تروریستی در ۱۸ ژوئیه ۱۹۹۴ برابر با ۲۷ تیر ۱۳۷۳ بود که در جریان آن ۸۵ نفر از شهروندان یهودی تبار آرژانتینی جان خود را از دست دادند و بیش از دویست نفر زخمی شدند.

مرکز همیاری یهودیان نام ساختمان هفت طبقه‌ای در شهر بوئنوس آیرس بود که مرکز همکاری‌های اسرائیل و آرژانتین؛ وابسته به کمیته یهودیان آمریکا در آن قرار داشت.

آرژانتین، میزبان بزرگ‌ترین جامعه یهودیان در آمریکای لاتین است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار