اکثر وب سایت های خودروسازی پر از اخبار و نقد و بررسی هفتمین نسل از شولت کوروت یعنی کوروت استینگری است که به نوعی سمبل خودروهای اسپرت امریکایی نیز به شمار می رود و برای اولین بار در نمایشگاه خودرو دیترویت به نمایش درآمد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ اکثر وب سایت‌ها پر از اخبار و نقد و بررسی هفتمین نسل از شولت کوروت یعنی کوروت استینگری است که به نوعی سمبل خودروهای اسپرت امریکایی نیز به شمار می‌رود و برای اولین بار در نمایشگاه خودرو دیترویت به نمایش درآمد.
 

این خودرو دارای موتور ۶٫۲ لیتری با قدرت پیشرانه ۴۵۰ اسب بخاری که به نوعی قدرتمن دترین کوروت عرضه شده در تاریخ است و در عین حال پیشرفته ترین آن که با یک ساختار آلومنیومی‌سبک و استفاده از فیبر کربن در قسمتی از بدنه و همچنین سیستم انتقال قدرت ۷ سرعته دستی یک شاهکار آمریکایی در نوع خود به شمار می‌رود و البته واژه استینگری به نوعی تغییر نام در نام گذاری مدل‌های کوروت از سال ۱۹۷۶ نیز به حساب آمده و سنت شکنی از سوی خودروساز آمریکایی است.

شورلت استینگری دارای ابعاد در حدود ۴۴۹۵ میلیمتر طول،۱۸۷۷ میلیمتر عرض و ۱۲۳۵ میلیمتر ارتفاع است  و به نوعی یک ماهی پهن برقی نیز است که کوروت به آن رنگ و طعم بین المللی نیز بخشیده است و دارای فناوری‌های بروز برای وارد شدن به یک رقابت بین المللی در عرصه خودروهای اسپرت است.

در قلب استینگری یک نسخه کاملا آشنای V8  با ظرفیت ۶۱۶۲ سی سی بلوک کوچک است و با سیستم ترزیق مستقیم LT1 قدرت پیشرانه ۴۵۰ اسب بخاری را با گشتاور ۴۵۰ فوت بر پوند به آن ترزیق می‌کند و دور موتور متغیر ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه آن نیز بسیار جالب توجه است  که به این ترتیب دارای قدرت بسیار بیشتری از موتور بزرگتر ۷٫۰ لیتری LS7   از نوع V8 که در کوروت Z06 کنونی  است.

موتور این خودرو کارامدتر از هر زمان دیگری است و قادر به شیفت با یک لمس بین هفت سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک است  و در ضمن سیستم جعبه دنده آن پس از پورشه ۹۱۱ در نوع خود منحصر به فرد بوده و دارای سیستم فعال تطابق است که به طور خودکار دریچه گاز را با سرعت موتور مطابقت می‌دهد که شامل هم افزایش و هم کاهش شدید دور موتور نیز است.

بدون آمار و ارقام این توصیف فایده ای ندارد وبرای شورع بد نیست بدانیم که این خودرو دارای شتاب صفر تا صد در ۴٫۰ ثانیه است.

 
شورلت جدید دارای حالت درایو با پنج حالت مختلف رانندگی شامل آب و هوا ،محیط زیست،تور،اسپرت و تراک است  که بعد از انتخاب هر گروه شما ۱۲ انتخاب بیشتر را نیز در اختیار خواهید داشت  که از ان جمله می‌توان به تنظیم واکنش دریچه گاز و سیستم کنترل کشش نیز اشاره کرد.
 

سازه‌های فلزی در زیر پوست نسل ششم جای خود را با ساختار آلومنیومی‌جدید که ۵۷ درصد سخت تر و ۴۵ کیلوگرم سبک تر شده است عوض کرده است و استفاده از فیبر کربن و پنل سقف تاشو قابل جابجایی و سایر موارد کامپوزیت باعث شده است که این خودرو بسیار سبک تر از نسل‌های قبلی و هم سلفان خود به شمار رود.

خودروساز آمریکایی شورلت هنوز محدوده وزنی اعلام نکرده است اما صرفه جویی‌های ذکر شده  به همراه قطعات جدید موتور به همراه سیستم تعلیق فوق العاده این اطمینان را می‌دهد که وزن خودرو در زیر ۱۴۰۰ کیلوگرم باشد  که به اندازه کافی دارای قدرت بالاتری نسبت به نسخه‌های استاندارد پورشه ۹۱۱ و آئودی R8  داشته باشد.

 
مجموع تغییرات شاسی به همراه یک لنز ۲۵ میلیمتری که باعث فاصله طولانی تر بین دو محور بر خلاف نسل قبلی شده است باعث توزیع وزن شاهکار ۵۰/۵۰ در جلو و عقب خودرو شده است که به نوبه خود باعث افزایش بهبودی و بازدهی در سرعت بالا برای استینگری خواهد شد که البته باید به این تغییرات سیستم جدید فرمان برقی را نیز اضافه کرد.

علاوه بر سیستم جدید و پویا در شاسی ،از طریق پکیج اختیاری Z51 می‌توان به عملکرد بالاتری نیز دست یافت که از جمله امکانات این پکیج می‌توان به سیستم دیفرانسیل الکتریکی  با لغزش محدود ،بسته AERO ،خنک کننده‌های جدید و… اشاره کرد.

گفتنی است که طبق اعلام شورلت صندلی‌های این خودرو از ویژگی قاب منیزیمی‌بهره می‌برد که علاوه بر کاهش وزن دارای استحکام بسیار بیشتری نیز است.
هنوز هیچ گونه قیمتی برای استینگری اعلام نشده است اما نباید انتظار قیمت کمتر از ۵۰ هزار پوندی برای این سوپر اسپرت داشته باشیم.
 
منبع: خودروسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.