بر اساس آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران طی 10 ماهه نخست سال جاری 813 میلیون دلار خودرو وارد کشور شده است.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران بر اساس آمارهای رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران میانگین قیمت هر خودروی سواری صادراتی طی ده ماهه سال ۱۳۹۱ مبلغ ۵,۸۷۴ دلار بوده که نسبت به سال گذشته، با افزایش ۱۴.۹۳ درصدی مواجه بوده است.بر همین اساس عمده خودروهای ایران در سال جاری به کشورهای عراق، اوکراین و آذربایجان صادر شده است.

به گزارش نامه، از مجموع ۴۶,۵۹۱خودروی صادراتی طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری ۴۵,۹۵۲ خودرو به عراق، ۲۳۰ خودرو به اوکراین، ۱۹۸ خودرو به آذربایجان و ۲۱۱ خودرو نیز به سایر کشورها صادر شده است.

همچنین میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی طی ده ماهه سال ۱۳۹۱ مبلغ ۲۳,۹۱۵ دلار (نزدیک به ۴.۰۷ برابر هر خودروی صادراتی) بوده که نسبت به سال گذشته، با افزایش ۱۵.۵۴ درصدی مواجه بوده است.

سه کشورعمده مبدأ واردات خودرو طی ده ماهه سال ۱۳۹۱به ترتیب، امارات متحده عربی، جمهوری کره و کویت بوده اند. از مجموع ۳۴,۰۱۲ خودروی وارد شده به کشور در سال جاری ۱۸,۴۷۷ خودرو از امارات، ۹,۹۹۲ خودرو از جمهوری کره، ۱,۴۵۴ از کویت و ۴,۰۸۹ خودرو نیز از سایر کشورها به کشور وارد شده است.

بر همین اساس طی سال جاری ۸۱۳ میلیون دلار خودرو به کشور وارد شده و ۲۷۴ میلیون دلار نیز خودرو به کشورهای دیگر صادر شده است.

بر اساس آخرین اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروهای مجاز وارداتی در جدول زیر آمده است:

برچسب ها: گمرک ، بازار ، قیمت ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار