رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از عضویت 500 نفر در این شهرستان به عنوان همیار طبیعت خبر داد.

حسین شوکتی نیا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از عضویت 500 نفر در شهرستان دامغان به عنوان همیار طبیعت خبر داد و اظهار داشت: این تعداد همیار طبیعت را دانش آموزان مدارس تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه طرح همیار طبیعت با هدف مشارکت دانش آموزان در زمینه های حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی تجدیدپذیر تدوین و در این شهرستان به مرحله اجرا در آمده است افزود: برای همیاران طبیعت در شهرستان دامغان دوره های آموزشی با هدف آشنایی آنان با سیاست های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان به مکان اجرای دوره های آموزشی همیاران طبیعت اشاره داشت و افزود: دوره های آموزشی همیاران طبیعت در طول سال در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و در کلاس های درس، مساجد، خانه های ترویج، دفاتر شوراهای اسلامی روستاها و سایر محل های تجمع در سطح روستاهای شهرستان دامغان تشکیل می شود.

وی خاطرنشان ساخت: شرکت کنندگان در این دوره های آموزشی با تعاریف و اصطلاحات منابع طبیعی و آبخیزداری شامل جنگل، مرتع، بیابان، آبخیز، ترویج، گونه های گیاهی و قانون جنگل ها و مراتع آبخیزداری آشنا می شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان با بیان اینکه جنگل ها، مراتع، آبخیزها و بیابان ها به عنوان قطب امنیتی اقتصادی همواره مورد توجه نظام بوده اند، اضافه کرد: این منابع خدادادی به عنوان پشتوانه بقای سایر بخش های اقتصادی مورد توجه قرار می گیرد.

شوکتی نیا در پایان گفت: منابع طبیعی تجدید شونده شامل جنگل ها و مراتع به عنوان اصلی ترین و محوری ترین مساله برای استمرار حیات و بقای کره خاکی به شمار می رود./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار