همزمان با گراميداشت هفته وقف، 5 بقعه متبركه به شبكه سراسري سازمان اوقاف و امور خيريه كشور متصل شد.

رييس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان دامغان در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران از اتصال 5 بقعه متبركه اين شهرستان به شبكه سراسري سازمان اوقاف و امور خيريه كشور خبر داد و گفت: اين امر با هدف ساماندهي بقاع متبركه انجام شده است.
حجت الاسلام جاهد نجفي عمران با اشاره به اينكه در شهرستان دامغان 174 مسجد و حسينيه و 34 بقعه و امامزاده وجود دارد افزود: تقويت بقاع متبركه به عنوان قطب فرهنگي در دستور كار سازمان اوقاف و امور خيريه كشور قرار دارد و اين موضوع در شهرستان دامغان نيز در اولويت است.
وي از اجراي طرح استقرار هيئت هاي مذهبي در بقاع متبركه دامغان خبرداد و افزود: يكي از اهداف اجراي اين طرح ساماندهي خدام فرهنگي در هيئت هاي مذهبي و بقاع متبركه شهرستان است كه از سوي اوقاف و امور خيريه اجرا خواهد شد.
رييس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان دامغان با بيا اينكه طي سال جاري 200 ميليون ريل اعتبار به اماكن مذهبي و بقاع متبركه اين شهرستان اختصاص يافته است، افزود: تا پايان سال جاري 12 مركز فرهنگي و قرآني از سوي اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان دامغان راه اندازي خواهد شد.
وي با اشاره به ساخت شعبه 2 پاساژ مطلب خان بامشاركت بخش خصوصي و اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان دامغان با 12 ميليارد ريال اعتبار ، گفت: اين پاساژ در روز 28 دي ماه سال جاري با حضور مسئولان استان و شهرستان دامغان افتتاح و راه اندازي خواهد شد.
نجفي عمران  در خاتمه با بيان اينكه درآمد اوقاف و امور خيريه شهرستان دامغان از محل موقوفات بر اساس پيش بيني هاي انجام شده يك ميليارد ريال و 700 ميليون ريال بوده است، تصريح كرد: تا كنون 80 درصد اين درآمد تحقق پيدا كرده است./ف
برچسب ها: اوقاف ، خیریه ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار