سردار ظريف‌منش خبر داد

برگزاري همايش سراسري مکتب دفاع از انقلاب اسلامي در آرا و انديشه‌هاي امام و رهبري

فرمانده دانشگاه جامع امام حسين(ع) از برگزاري همايش سراسري "مکتب دفاع از انقلاب اسلامي در آرا و انديشه‌هاي امام خميني(ره) و امام خامنه‌اي در روزهاي 15 و 16 بهمن ماه خبر داد و گفت: تحريم‌ها در برابر دانش و فناوري ما هيچ اثري نخواهند داشت و در هيچ زمينه‌اي در برابر مکتب پويا و منسجم انقلاب اسلامي راه به جايي نخواهد برد.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، "سردار حسين ظريف‌منش" فرمانده دانشگاه جامع امام حسين(ع) در نشست خبري که صبح امروز در ساختمان شهيد شيرازي برگزار شد به ارائه جزئيات "همايش سراسري مکتب دفاعي انقلاب اسلامي در آرا و انديشه‌هاي امام خميني(ره) و امام خامنه‌اي" که در هفته آتي برگزار خواهد شد، پرداخت.

ظريف‌منش در خصوص اين همايش اظهار داشت: همايشي که پيش رو داريم با همکاري تعداد کثيري از دانشگاه‌ها و مراکز علمي کشور انجام خواهد شد و به نوعي همکاري شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و ستاد دهه فجر است.

وي ادامه داد: اين همايش در رزوهاي 15 و 16 بهمن ماه در سالن همايش‌هاي صدا و سيما برگزار خواهد شد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسين(ع) با اشاره به اهداف اين همايش گفت: اين همايش زمينه‌سازي براي ارائه نظرات و تبيين ديدگاه‌هاي حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري، پيرامون مکتب دفاعي انقلاب اسلامي است.

وي با بيان اينکه در اين همايش جلسه‌هاي سخنراني شخصيت‌ها و ارائه مقالات مختلف نمايشگاهي از کتاب‌ها، پروژه‌هاي تحقيقاتي و پايان‌نامه‌هايي که در حوزه مکتب دفاعي هستند را خواهيم داشت، افزود: همچنين از بيش از 10 پروژه تحقيقاتي در رابطه با انديشه‌هاي مقام معظم رهبري در حوزه‌هاي مختلف رونمايي خواهد شد و پنج نشست تخصصي با موضوعات مختلف نيز خواهيم داشت.

ظريف‌منش گفت:‌ ما در رابطه با پيروزي انقلاب اسلامي و دهه فجر با سه نگاه و رويکرد مي‌توانيم برنامه‌ريزي کنيم؛ نگاه اول تجليل از شهدا و گراميداشت اين ايام و برگزاري جشن و سرور است که يادآور افتخار بزرگي است که زلزله‌اي در حيات استکبار و تجليلي از حيات اسلامي است، دوم نگاه تبييني و شناخت عوامل پيروزي انقلاب در مقابله با دشمن است و سوم بازانديشي آموزه‌ها و دستاوردي است که هم به جامعه ما و هم جامعه جهاني براي تکرار و ادامه دادن اين مسير پرافتخار کمک مي‌کند.

وي افزود: در اين همايش با توجه به فراخوان مقاله‌اي که داشتيم نزديک به 150 مقاله واصل شد که 100 مقاله برگزيده شده‌اند و در روزهاي برگزاري اين همايش، 10 تا 12 مقاله ارائه خواهد شد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسين(ع) ادامه داد: با توجه به اهداف همايش مذکور نمايشگاهي از آثار ملي پيرامون بيانات و ديدگاه‌هاي حضرت امام خميني و مقام معظم رهبري شامل پروژه‌هاي تحقيقاتي، کتاب‌هاي منتشره و پايان نامه‌ها خواهيم داشت.

ظريف‌منش با اشاره به اين نکته که ما در حوزه انديشه‌هاي دفاعي انقلاب اسلامي، دچار فقر هستيم، لذا يکي از اهداف اين همايش تقويت ادبيات موجود در اين زمينه است، تصريح کرد: ما بايد ديدگاه‌ها و آموزه‌هاي انقلابي که از بيان امام خميني(ره) و رهبري نشات مي‌گيرد، بهره ببريم.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسين(ع) به برگزاري پنج نشست در اين همايش اشاره کرد و با بيان اينکه اين نشست‌ها با حضور متخصصان حوزه‌ها برگزار خواهد شد، اظهار داشت: اين نشست‌ها به ترتيب با عناوين مرجعيت علمي در افق 1404 با رويکرد دفاعي؛ انقلاب اسلامي و قدرت نرم و آرا و انديشه‌هاي امام و رهبري؛ انديشه‌هاي دفاعي و تربيتي امام(ره) و رهبري، مباحث نظري، دکتريني  که ناظر بر بحث فلسفه اسلامي و مباحث زيربنايي در حوزه دفاعي؛ و بررسي نقش امنيت و اشراف اطلاعاتي در اقتدار ملي و آرا و انديشه‌هاي امام و رهبري برپا مي‌شوند.

ظريف‌منش  به رونمايي از ده پروژه تحقيقاتي در اين همايش اشاره کرد و افزود: اين پروژه‌هاي تحقيقاتي در رابطه با تبيين انديشه‌هاي مقام معظم رهبري در حوزه‌هاي مختلف و آماده‌سازي مجموعه‌اي از گزيده بيانات ايشان است.

وي ادامه داد: قبل از انقلاب ما به عنوان حلقه‌اي از زنجيره‌هاي آمريکا و خاکريزي در برابر قدرت شرق محسوب مي‌شديم و از ما فقط به عنوان پل پيروزي ياد مي‌شد.

وي ادامه داد: ما قبل از انقلاب حتي صاحب قطعه‌سازي و سلاح نبوديم چه برسد که صاحب انديشه در حوزه دفاع باشيم، اما اکنون قادريم به مقايسه قبل و بعد از انقلاب پرداخته و تاکيد کنيم در اين دوره پيشرفت فوق‌العاده‌اي داشته‌ و دستاوردهاي مهمي براي نظام کسب کرده‌ايم.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسين(ع) ادامه داد: رسانه‌هاي ما هميشه محصول توليد شده را نمايش مي‌دهند، اما هميشه پشت سر اين، توان ملي مهم‌تر است، چرا که انديشمندان نظام و فرزندان انقلابي و دانشمند نظام با انديشه‌هاي خود، توان توليد محصولات را در پي دارند و غرب قدرت اين انديشه‌ها را خطري براي خود مي‌داند.

وي با بيان اينکه همه توان دفاعي نظام در فکر و انديشه است، به موضوع آزادسازي انديشه‌ها و ساختاردهي و به کارگيري توان پايان‌ناپذير نهفته در مردم اشاره کرد و گفت: اين توان بر پايه ايمان شکل گرفته و موفقيت‌هايي را در پي داشته است.

ظريف‌منش در ادامه با اشاره به تلاش‌هاي امام راحل گفت: امام خميني(ره) با ساختاردهي، ارتش را حفظ کرده و بسيج را ايجاد کردند، شوراي امنيت را سازمان دادند و با به کارگيري امنيت شهرها و مرزها و ايجاد اداره جنگ و مديريت بحران‌هاي متعدد در آن زمان، کارآمدي انديشه‌هاي انقلاب را نشان دادند.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسين(ع) افزود: انديشه‌هاي امام(ره)، ارائه يک مکتب دفاعي انقلابي است که به جهانيان عرضه شده و شامل هستي‌شناسي، معرفت‌شناسي و انسان‌شناسي خاص خود بوده و مبتني بر عقلانيت، وحي و مردم‌سالاري ديني است.

وي با برشمردن عوامل اقتدار ملي گفت: وزن ژئوپلوتيکي نظام جمهوري اسلامي ايران با انديشه‌هاي امام(ره) و رهبري وسعتي بي‌کرانه پيدا کرد و کشوري که روزي توان مقابله با ابر قدرت‌ها را نداشت، امروزي رهبري جهان اسلام و آزادي‌خواهان جهان را در اختيار دارد.

ظريف‌منش به پيشرفت‌هاي ايران اشاره کرد و گفت: ساخت "شناور جماران" توسط نيروي دريايي، توليد موشک‌ها و به دست آوردن توان بازدارندگي، خودکفايي در صنعت دفاعي و حتي پيشرفت‌‌ها در زمينه‌هاي سلول‌هاي بنيادي، نانو و پرتاب موشک در چند روز اخير نشان از پيشرفت‌هاي ايران در همه زمينه‌ها است.

وي ادامه داد: ما در تراز جرياني از قدرت که يادآور دوران تمدن اسلامي است به سر مي‌بريم و معادله قدرت ما امروز داراي سه شاخصه توانمندسازي حداکثري، ارزش مداري و اتکا به توان مردمي شکل گرفته است.

ظريف‌منش تصريح کرد: مکتب دفاعي ما منبعث از سه عامل آموزه‌هاي ديني نظام سياسي و دفاعي اسلام، رهبري کارآمد و مردم مومن، بصير و مجاهد است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسين(ع) تأکيد کرد: نقش امام خميني(ره) و امام خامنه‌اي بي‌بديل است؛ امام خميني خودباوري را در ملت ما ايجاد کرد و با عبارت "ما مي‌توانيم" باعث شد ايران به پيشرفت‌هاي مختلف در تمامي عرصه‌ها دست پيدا کند.

وي گفت: ساختار دفاعي ما از مديريت دفاعي، زيرساخت‌هاي دفاعي و ارائه يک الگو براي جهانيان به خصوص حزب‌الله و غزه و الگو بودن مکتب دفاعي انقلاب بعد از پيروزي انقلاب حکايت مي‌کند، چرا که اين الگو از انديشه خدايي و انساني بهره گرفته و مردم‌مدارانه و عدالت محور بوده و کارآمدي خود را در صحنه عمل نشان داده است.

ظريف‌منش ادامه داد: يکي از کارهاي انقلاب تربيت انسان‌هاي کارآمد است و تربيت فرماندهان و رزمندگان انقلاب اسلامي از اين مکتب ريشه مي‌گيرد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسين(ع) به تحريم‌هاي غرب عليه ايران اشاره کرد و گفت: تحريم‌ها در برابر دانش و فناوري ما هيچ اثري نخواهند داشت و در هيچ زمينه‌اي در برابر مکتب پويا و منسجم انقلاب اسلامي راه به جايي نخواهد برد.

وي با اشاره به دشمني غرب با ايران و بهانه‌جويي بر سر مسئله هسته‌اي تصريح کرد: خود غربي‌ها مي‌دانند که ما به دنبال اهداف نظامي نيستيم، ترس آنها از اقتدار علمي ما است که منجر به اقتدار ملي و دفاعي ما خواهد شد.

ظريف‌منش با اشاره به اينکه دانشگاه امام حسين(ع) نيز در ليست تحريمي آمريکا قرار دارد، گفت: غرب از پيشرفت علمي ما هراس دارد اما ما هيچ وابستگي از نظر علمي به آنها نداريم و اين تحريم‌ها مانع پيشرفت‌هاي ما نخواهد شد، چرا که جوانان ما متکي بر ايمان، معنويت و انديشه‌ورزي هستند و اين تحريم‌ها فقط جنگي رواني و سر و صداي بي‌خاصيت است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسين(ع) همچنين از برگزاري همايشي در اوايل سال آينده، با عنوان "اقتصاد مقاومتي، نشان استمرار صلابت ملت" با همکاري دانشگاه‌ها و مراکز علمي خبر داد و افزود: همايش ديگري نيز با عنوان "تحول در علوم انساني" که شامل روش‌شناسي تحول در علوم انساني خواهد بود، در سال آينده برگزار خواهد شد.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار