عضو کمیسیون عمران بیان داشت: نامگذاری هفته وحدت از جانب حضرت امام در تاریخ جهان اسلام جاودان خواهد بود و موجب وحدت بیش از پیش مسلمانان خواهد شد.

حامد قادرمرزی نماینده مردم قروه در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نامگذاری هفته وحدت توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گفت:‌اقدام حضرت امام(ره) در خصوص نامگذاری هفته وحدت مانند ديگر کارهای ایشان امري هوشمندانه و در جهت دفاع از حقانیت اسلام و قرآن بوده است.

وی در ادامه افزود: این اقدام حضرت امام(ره) در تاریخ اسلام و جهان ابدیت خواهد داشت و موجب وحدت بیش از پیش مسلمانان خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه بهترین تعریف از وحدت "ائتلاف بر سر مشتركات است"، اظهار داشت: باید مشترکات مسلمانان اعم از قرآن و سنت حضرت رسول اکرم (ص) احترام گذاشته و به تقویت آنها بپردازیم و علاوه بر آن اختلاف‌ها را پذیرفته و به تفاوت‌های عقیدتی خود احترام بگذاریم.

وی در پایان تاکید کرد: اتحاد مدنظر حضرت امام (ره) این بود که ما مسلمانان با تکیه بر مشترکات خود مخصوصا قرآن، تفاوت‌های ناچیزی که میان شیعه و سنی وجود دارد را کمرنگ کرده و به آنها دامن نزنیم و هر کس با هر عقیده‌ای مورد قبول سایرین قرار گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: هفته ، وحدت ، جاودان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار