سخنگوي کميسيون عمران مجلس گفت: اعتبارات محدود دولتي، آزاد راه تهران- شمال را به سرانجام نخواهد رساند،‌ مگر آنکه از بخش خصوصي و يا فاينانس‌هاي‌خارجي استفاده شود.

مهرداد بائوج‌لاهوتي نماينده مردم لنگرود در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به طولاني‌شدن تكميل پروژه آزاد راه تهران – شمال و خلف وعده‌هاي مكرر در خصوص افتتاح اين پروژه گفت: در بازديدي که اعضاي کميسيون عمران مجلس هشتم و در زمان  وزير وقت راه و ترابري ، حميد بهبهاني انجام شد،‌ تمامي تکاليف و منابع اين پروژه مشخص شد و قرار بر اين بود كه اين آزاد راه در سال 92 به بهره‌‌‌‌برداري برسد، که متاسفانه براساس توافقي که ميان کميسيون و دولت شده بود،‌ عمل نشد.
 
وي در ادامه با يادآوري کلنگ‌زني آزاد‌راه تهران- شمال در زمان دولت سازندگي، افزود: براساس قرار داد اين پروژه، قرار بود وزارت راه و شهرسازي معادل ريالي هزينه‌هاي اين پروژه، زمين‌هايي را به بنياد مستضعفان بدهد تا کار اين آزاد راه به سرانجام برسد، لذا بنابر اين قرار دارد بخشي از زمين‌ها به بنياد تحويل داده شد،‌ اما بنياد اظهار داشت بخشي از آن زمين‌ها بدون سند هستند،‌ بنابراين 50 درصد پروژه آزاد راه تهران شمال به دولت و 50 درصد به بنياد واگذار شد.
 
سخنگوي کميسيون عمران مهمترين مشکل پروژه آزاد راه تهران- شمال را تعيين تکليف وضعيت قرار دادي اين پروژه دانست و اظهار داشت: اختلاف بنياد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازي در شکل و نوع قرار داد است،‌ از يک سو بنياد به تکاليف خود عمل نمي‌کند و از سوي ديگر منابع مالي دولت نيز محدود است.
 
وي در ادامه با بيان اين که به افتتاح اين پروژه تا 10 سال آينده نيز اميدي نيست، گفت: با ادامه اين روند اين پروژه در زمان‌بندي مقرر به سرانجام نخواهد رسيد،‌ مگر آن که تکليف اين پروژه از نظر تامين منابع درآمدي مشخص شود، ضمن آنکه با توجه به شرايط تحريم و محدوديت اعتبارات دولت بايد نگاهمان بر بخش خصوصي و فاينانس‌هاي خارجي باشد.
 
نماينده مردم لنگرود برآورد ريالي آزاد راه تهران شمال را حدود 2500 ميليارد تومان دانست و افزود: با توجه به اعتبارات محدود دولت و با روش فعلي که دولت در دست اقدام دارد به انجام اين پروژه در زمان مقرر خوش‌بين نيستم، ضمن آن که دولت نيز چون اين پروژه ، پروژه زمان خودش نيست اراده‌اي براي به اتمام رساندن آن ندارد.
 
لاهوتي با بيان اينکه در حال حاضر اراده‌اي براي رفع موانع، حل بحث‌هاي اختلافي و جلب نگاه بخش خصوصي وجود ندارد، خاطر نشان کرد: تا زماني که اين موانع وجود داشته باشد اين پروژه نيز با کندي پيش مي‌رود.

انتهاي پيام/س2
 

برچسب ها: پروژه ، آزادراه ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار