بر اساس راهبرد تبدیل تهدید به فرصت نخستين نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از 18 تا 21 بهمن سال جاری برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا فضلعلی رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش تقويت صادرات در حمایت از کار و سرمایه ایرانی،‌ گفت: بر اساس راهبرد تبدیل تهدید به فرصت در شرایط فعلی بهترین راهکار، تقویت رویکرد صادراتی محصولات تولید داخل است که رونق تولید را موجب خواهد شد.

فضلعلی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تولید صادرات محور، افزود: کشورهای بزرگ صادرکننده در دنیا از برگزاری نمایشگاه های صادرات یا همان اکسپوهای ملی به عنوان دروازه صادرات به جهان استفاده می‌کنند.

وی افزود: در شرايطي که بازرگانان و تجار بزرگ دنیا در نمایشگاه های صادراتي، کالا ويا خدمات مورد نیاز خود را تامين مي کنند، بر همین اساس ایده برگزاری چنین نمایشگاهی در میان برخی فعالان بخش خصوصی با حمایت و دستور رياست جمهوري مواجه شد.

وی گفت: این نمایشگاه با مجوز سازمان توسعه تجارت، از 18 تا 21 بهمن سال جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

فضلعلی با اشاره به ثبت نام بیش از 200 شرکت بزرگ صادرکننده داخلی برای حضور در نخستین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران،‌ عنوان کرد: پيش بيني مي شود اين نمايشگاه در فضایی به مساحت 10 هزار متر مربع محصولات و خدمات خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند.

حمیدرضا فضلعلی رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: در راستاي برگزاري اين نمایشگاه به عنوان دروازه صادرات ایران به جهان، 500 تاجر، بازرگان و مقام اقتصادی از 30 کشور جهان نیز به تهران دعوت شدند که می‌تواند به عنوان یک فرصت استثنایی برای صادرکنندگان و شرکت کنندگان این نمایشگاه محسوب شود.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تا کنون هیات هایی از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، امریکا، روسیه، چین، ژاپن، آرژانتین، ترکیه، ازبکستان، عراق، کویت، پاکستان، افغانستان، آذربایجان، مصر، هند، کره جنوبی، لهستان، کوبا، ویتنام، عمان و ساحل عاج برای حضور در ایران اکسپو درخواست رسمی داده اند.

وي خاطرنشان کرد: برخی درخواست کنندگان برای حضور در این نمایشگاه جزء کشورهای طراح تحریم‌های اقتصادی علیه ایران بوده‌اند، یا دست کم در اجرای آن همکاری داشته‌اند.

وي افزود: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، کارگاه های آموزشی بازاریابی در کشورهای هدف برای صادرکنندگان داخلی برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است، برگزاری جلسات مشترک بخش خصوصی و دولتی برای رفع برخی مشکلات در حوزه صادرات از دیگر برنامه‌های ایران اکسپو خواهد بود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار