مدیر کل استاندارد استان اصفهان گفت:پایین بودن کیفیت و غیر استاندارد کالاها ضربه سختی به صادرات کالا زده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان«غلامحسین شفیعی»در یازدهمین جلسه کمیسیون آموزش و پژوهش‌های اقتصادی اتاق اصفهان افزود: بسیاری از بازارهای خارجی برای تولید کنندگان ایرانی به دلیل رعایت نکردن استاندارد واقعی در حال از دست رفتن است.

شفیعی اضافه کرد: اکثر بازارها دربخش کشاورزی و صنایع تبدیلی،صنایع برقی به دلیل بی توجهی به استاندارد از دست دادیم.

وی ارتقا سازمان استاندارد از زیر مجموعه وزارت صنعت معدن و تجارت به نهاد ریاست جمهوری را گامی مهم در توجه به مقوله استاندارد برشمرد و گفت: همواره تولید با کیفیت در چالش به سر می برند زیرا کیفیت خواستار بالابردن سطح کیفی تولید است و بخش تولید به دنبال افزایش سطح کمی است.

وی تصریح کرد:هر زمان که استاندارد خواستار کنترل تولید بود،وزرات صنعت سیاست افزایش تولید را در دستور کار داشت که نمونه آن در تولید خودروهای داخلی شاهد بودیم.

شفیعی اظهار داشت:در حال حاضر 1357 قلم کالا مشمول استاندارد اجباری است.تا کنون 20 هزار استاندارد ملی در کشور تدوین شده که ظرف ده ساله گذشته بیش از نیمی از این استانداردها ایجاد شده است.

وی از تشکیل کارگروه تدوین استاندارهای استانی و ملی در استان اصفهان خبر داد و گفت: این کارگروه می‌تواند استانداردهای جدید را بدون ارجاع به مرکز تدوین و ارایه کند.

وی افزود:استان آذربایجان شرقی توانسته 380 استاندارد جدید در بخش‌های مختلف تدوین کند ولی استان اصفهان تنها 15 استاندارد توانسته تهیه کند./س

برچسب ها: اصفهان ، جلسه ، کمیسیون ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.