بافت های فرسوده با تخریب مناظر شهری همیشه تهدیدی هستند که تا شهرها را به یک ویرانه تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران : این بار معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اولویت قراردادن طرح های اجرایی که دارای بافت فرسوده و ناپایدار هستند براساس امکان سنجی اولیه آنها شامل سرمایه گذاری و نظارت در طرح های محلی امکانپذیر می شود.
علیرضا جاوید، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: با تغییر رویکرد کمیته هماهنگی بافت های فرسوده اکنون طرح های اجرایی مبنای مناسبی جهت پروژه های محرک توسعه عملیات شهر تهران شده است.
وی ادامه داد: در راستای طرح های اجرایی زمین های حداکثر یک هکتاری در مناطق مختلف تهران با اولویت یک بلوک شهری در نظر گرفته شده و براساس امکان سنجی اولیه در کمیسیون های مربوطه مطرح و مصوبات آن اخذ می شود
وی تصریح کرد: پس از معرفی این پروژه ها به شکل مناسب در نزد سرمایه گذاران و در ادامه بررسی و ارزیابی و اثر بخشی نظرات آنان در طرح ها، به این ترتیب ابعاد محلی و هزینه ای پروژه مشخص خواهد شد.
جاوید خاطرنشان کرد: این پروژه ها به عنوان پروژه های محرک توسعه با اولویت بافت های فرسوده و ناپایدار و با محرومیت سازمان نوسازی و پشتیبانی اداره کل شهرسازی و نظرات محوری مناطق 22 گانه در نظر گرفته می شود./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار