عضو فراکسیون روحانیون مجلس، ضمن گرامی داشت هفته وحدت، صلابت و اقتدار مسلمانان را ارزشمندترین ثمره وحدت خواند.

 حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران ضمن گرامی‌داشت هفته وحدت، گفت: "هفته وحدت" یادگار با ارزش رهبر کبیر انقلاب اسلامی است و نامگذاری این هفته توسط حضرت امام خمینی (ره)، توطئه دشمنان برای تفرقه‌انگیزی در جهان اسلام را ناکارآمد کرد.
 
وی با بیان این که حفظ وحدت و یکپارچگی مسلمانان بهترین شیوه برای مبارزه با تفرقه‌افکنی دشمنان است، افزود: تقویت مبانی وحدت بین جامعه مسلمانان ، منشاء برکات فراوانی برای آن‌ها بوده که مهمترین ثمره آن صلابت و اقتدار مسلمانان است.
 
عضو فراکسیون روحانیون مجلس در ادامه اظهار داشت: دشمنان اسلام همواره با نظریه اختلاف بینداز و حکومت‌کن به دنبال ایجاد جدایی بین مسلمانان برای رسیدن به اهداف و منافع خویش هستند، همواره اختلاف و تفرقه بین مسلمانان با عواقب خطرناکی همراه بوه که مهمترین آن نابودی اهداف مشترک مسلمانان است.
 
حجت‌الاسلام سلیمی با تاکید بر اینکه وحدت یک راهبرد است و نه تاکنیتک، تصریح کرد: وحدت قطعا باعث هم‌افزایی و تقويت قدرت مسلمانان می‌شود و امروزه این انسجام به دلیل کارایی ویژه‌ای که داشته مورد طمع دشمنان واقع شده است.
 
نماینده مردم محلات و دلیجان با بیان این که ایجاد وحدت بین مسلمانان نیازمند رعایت چند نکته اساسی است، گفت: اولین نکته قابل‌توجه در این راستا این است که مسلمانان باید نقاط مشترک خود را پیوسته تقویت کرده و اجازه دخالت در امور‌داخلی خود را به گروه‌هایی که با دستور استعمارگران به دنبال جدایی بین مسلمانان هستند را ندهند.
 
وی ادامه داد: دومین نکته‌ای که باید در این راستا مورد‌توجه قرار گیرد آن است که وحدت محور می‌خواهد که محور وحدت در بین همه مسلمانان روشن است و در داخل کشور نیز محور وحدت عنصر با برکت ولایت فقیه است.
 
عضو فراکسیون روحانیون مجلس با تاکید بر این که مسلمانان باید همواره حرکات دشمنان در این رابطه را رصد کنند، تصریح کرد: دشمنان ما با ایجاد تفرقه و غبار‌آلود کردن فضا به دنبال این هستند که مسلمانان اسلحه‌های خود را به سمت یکدیگر نشانه بگیرند، از این‌رو همواره مسلمانان باید با زیرکی و بصیرت نقشه‌های دشمنان را شناخته و سلاح خویش را به سمت دشمنان واقعی خود بگیرند.
 
حجت‌الاسلام سلیمی در پایان با بیان این که قرآن همواره تاکید فراوانی نسبت به حفظ وحدت و یکپارچگی مسلمانان دارد، خاطر نشان کرد: قرآن کریم، مؤمنین را برادر همدیگر خطاب می‌کند، از این‌رو آموزه "ان المومنین اخوة" همواره باید سرلوحه برنامه مسلمانان در سراسر جهان قرار گیرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: وحدت ، هفته ، مسلمانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار