استاندار خراسان رضوي گفت: قرآن و سنت نبوي سرمايه اصلي مسلمانان است و تمدن اسلامي بر اساس اين دو يادگار پيامبر بنا شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،محمد حسين فروزان مهر در همايش رسول مهر و وحدت در سايه سار بصيرت و بيداري اسلامي، با تبريك ميلاد رسول مكرم اسلام (ص) و امام جعغر صادق(ع)، اظهار کرد: تاكيد بر حفظ اصول و آرمان هاي اسلامي و دوري جستن از مواردي كه موجب تفرقه و فاصله بين مسلمانان مي‌شود، از جمله مواردي است كه در قرآن بارها به آن اشاره و تاکید شده است.

وي با بيان اينكه مفهوم وحدت، اتحاد و انسجام همراه با حفظ اصول و عقايد هر كدام از مذاهب دين مبين اسلام است، افزود: حفظ وحدت و همدلي جهان اسلام، در عصر حاضر بيش از هر زمان دیگر حائز اهميت است.

استاندار خراسان رضوي گفت: اتخاذ مواضع همراستا و مقابله با دشمن مشترك يكي از عوامل تعمیق اتحاد و همدلي در میان مسلمانان است كه همواره مورد تاكيد نبي مكرم اسلام بوده و به حفظ وحدت و تقريب مذاهب كمك شایانی مي كند.

فروزان مهر در ادامه، عنوان كرد: هفته وحدت يكي از يادگارهاي ارزشمند امام راحل است كه آثار و بركات چشمگيري در گستره جهان اسلام داشته و امید است با حفظ اين سنت، بتوانيم گام هاي موثري در جهت اتحاد و انسجام هر چه بیشتر امت بزرگ اسلامي برداريم.

وي تاکید كرد: با اتكا به امكانات، ظرفيت ها و توانمندي هاي منحصر به فرد جهان اسلام، مي توان زمينه رشد و تعالي هر چه بيشتر امت اسلامي را فراهم نمود.

استاندار خراسان رضوي با بيان اينكه آمريكا به عنوان ام الفساد و سردمدار نظام سلطه با توهين به مقدسات و شعائر اسلامي و ايجاد محدوديت ها عليه مسلمانان و همچنين دخالت هاي پنهان و آشكار در جوامع اسلامي، سعي در تفرقه افكني ميان مسلمانان دارد، اظهار کرد: مسلمانان با درك صحيح اين موقعيت حساس و به پشتوانه اشتراكات فراوان ديني و همچنين در سايه تعاليم قرآن و سيره اهل بيت(ع)، توطئه هاي دشمنان را خنثي خواهند نمود.

فروزان مهر گفت: خودباوري، درك صحيح و حس هماهنگ بين جوامع اسلامي، مولفه هاي اصلی قدرت نظام اسلامي هستند كه اميد مي رود با تدبیر در بهره برداری از کثرت مسلمانان، ذخاير و نعمات خدادادی پهنه بسيار وسيع جهان اسلام، گام هاي موثري در عرصه جهانی با اتحاد و انسجام هر چه بيشتر امت اسلام برداريم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود، تصریح كرد: وحدت بين جوامع مسلمان و الگو برداري از انقلاب اسلامي ایران، منجر به ایجاد زمينه بيداري اسلامي شده و تحولات شگرف عصر حاضر نيز به تاسی از این انقلاب و رهبري امام راحل بوده است.

استاندار خراسان رضوي در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها و رياست جمهوري در سال آينده، تصريح كرد: با توجه به اینکه فتنه انگيزي نظام سلطه و استكبار در ايجاد تفرقه ميان امت اسلامي بر كسي پوشيده نيست، دشمنان اسلام و ايران با تشكيل اتاق هاي فكر، سعي در تفرقه افكني در حوزه هاي قومي و ديني نموده و با طراحي توطئه های مختلف، در تلاشند تا از فرصت انتخابات براي دستیابی به مقاصد شوم خود استفاده نمايند كه بصيرت و آگاهي مردم، نقش مهمی در خنثي سازی اين توطئه ها دارد.

فروزان مهر همچنين ضمن تبريك فرا رسیدن ايام الله دهه فجر، گفت: حضور آحاد مردم اعم از شيعه و سني در برنامه هاي اين ايام، به ويژه در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن، ضمن مايوس كردن دشمنان، نشان گر مردمي بودن نظام و همراهي آنان با ولايت و رهبري خواهد بود.

در این همایش همچنین، مولانا نظير احمد سلامي، عضو مجلس خبرگان رهبري نيز ضمن تشريح موقعیت حساس سياسي جمهوري اسلامي ايران در حال حاضر، گفت: در اطراف كشور ما هم اکنون، بحران هاي گوناگوني در جریان است و دشمن سعي در سرايت دادن آن به داخل كشور ما دارد.

وي با اشاره به حسن درايت مقام معظم رهبري و تعامل مثال زدني ایشان با مردم و مسوولان، افزود: این مهم باعث خنثي سازي توطئه هاي دشمنان در نيل به اهداف شومشان شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار کرد: تفرقه افكني در بين صفوف بهم پيوسته امت اسلامي، اصلي ترين هدف دشمنان نظام و اسلام است كه تمسك به آيات و روايات و توجه به شيوه هاي دشمن شناسي رسول مكرم اسلام(س) دراین راستا، بايد مورد توجه آحاد امت اسلامي باشد.

مولانا احمد سلامي با بيان اينكه هفته وحدت يك راهبرد اساسي است و از لازمه هاي ایجاد و تعمیق وحدت شناخت دشمن است، گفت: قرآن ظرفيت معنوي بي بديل مسلمانان است كه در هيچ مكتبي وجود ندارد و بايد از آن در جهت وحدت و همبستگي هر چه بيشتر امت اسلامي استفاده كرد./س

برچسب ها: همدلی ، حفظ ، وحدت ، عصر ، حاضر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.