رئيس جمهور گفت: آمریکا با استفاده از شرایط جنگ جهانی اول و دوم، کاغذی را به نام دلار در اقتصاد جهان حاکم کرد و در چاپخانه خود با هزینه 5 سنت اسکناس‌های 100 دلاری چاپ می‌کرد و کالا، ثروت، اندیشه و تولیدات جهان را به نفع خود می‌برد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران  محمود احمدي نژاد رئیس‌جمهور کشورمان در اجلاس وحدت اسلامی که از صبح امروز آغاز شده است، با ارج نهادن به جایگاه پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: باید مشخص کنیم که وحدت را برای چه می‌خواهیم آیا می‌خواهیم در گذشته وحدت کنیم برای گذشته یا برای آینده؟

محمود احمدی‌نژاد ادامه داد: سالها جلسه گذاشتیم، حوادث تاریخی را بررسی کردیم، به وحدت نظر درباره تاریخ رسیدیم برای چه؟ کدام مشکل امروز را این وحدت برطرف می‌کند.

وی گفت: مطالعات تاریخی مفید است ولی وحدت در گذشته نمی‌تواند ترسیم کننده راه آینده باشد، چنان که وحدت در گذشته تقریبا محال است.

رئیس‌جمهور با بیان این که امروز همگان می‌توانند به طور لحظه‌ای از حوادث دنیا مطلع شوند، اضافه کرد: با وجود آگاهی لحظه‌ای از حوادث دنیا ولی دروغ پردازی‌ها و تحریف‌ها وجود دارد در بسیاری موارد باطل را حق جلوه می‌دهند و یا حق را باطل جلوه می‌دهند.

احمدی‌نژاد افزود: غبار تحریف‌ها، تعصب‌ها و خودخواهی‌ها را باید از تاریخ پاک کنیم و تلاش‌ها باید ادامه داشته باشد، وحدت برای آینده سهل الوصول‌تر از وحدت در گذشته برای گذشته است.

وی با اشاره به دلایل وحدت اظهار داشت: آیا وحدت برای حفظ وضع موجود است، وضع موجود نیاز به وحدت ندارد، وحدت برای حرکت است نه برای سکون.

رئیس‌جمهور با بیان این که کسانی که بی‌تفاوت به اطرافشان هستند برایشان وحدت معنایی ندارد، تصریح کرد: وحدت باید برای انجام ماموریت خاص صورت گیرد اگر ماموریتی تعریف نشود به چه معناست، تا ماموریت معرفی نشود وحدت در ماموریت به وجود نمی‌آمد.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این که برای وحدت باید وحدت در نیت صورت گیرد، گفت: کسانی که برای خدا کار می‌کنند با کسانی که برای خدا کار نمی‌کنند نمی‌توانند متحد باشند آن‌هایی که نیت شیطانی دارند نمی‌توانند متحد شوند.

وی افزود: اصل وحدت در سایه نیات الهی است اگر کار برای خدا نباشد وحدت بی‌معناست لذا در شرایط فعلی اگر پیامبران بودند نه تنها اختلاف نداشتند بلکه متحد بودند چرا که کار برای خدا اتحاد می‌آفریند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: کسی که دنبال قدرت‌طلبی و سطله‌طلبی است امکان ندارد با کسی که برای حاکمیت خدا تلاش می‌کند متحد شود اگر می‌خواهیم کمال پیدا کنیم تنها راه اخلاص است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر وحدت در اهداف اذعان داشت: اگر همه مسلمانان جهان با هم متحد شوند چه چیزی را می‌خواهند در جهان ایجاد کنند آیا به دنبال ایجاد امپراطوری در جهان هستند؟ آیا پیامبر به دنبال ایجاد امپراطوری در جهان بود؟

وی ادامه داد: ما باید به دنبال توحید و استقرار آن در عالم باشیم، همه سعادت در سایه استقرار توحید است چرا که همه پیامبران دعوت به توحید می‌کرده‌اند .

رئیس‌جمهور رمز کمال انسان را در توحید دانست و گفت: با غیر توحید کسی به سعادت نمی‌رسد؛ تنها مسیر رسیدن به سعادت توحید است.

احمدی‌نژاد دومین هدف وحدت را استقرار عدالت عنوان کرد و افزود: اگر عدالت مستقر نشود فرصتی برای کمال انسان‌ها به وجود نمی‌آید؛ کسانی در تاریخ شعار عدالت می‌دادند فراوان هستند، مارکسیست‌ها و کمونیست‌ها با شعار عدالت روی کار آمدند و حکومت کردند اما نتیجه‌اش چه شد؟ عدالت در سایه توحید می‌تواند سعادت انسان‌ها را تضمین کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به نظام اقتصادی حاکم در دنیا اظهار داشت: این نظام اقتصادی به طور مستمر ثروت محرومین را به جیب سرمایه داران جهان منتقل می‌کند و شواهدش گوناگون است یکی از شواهد آن کسری بودجه دولت آمریکاست.

احمدی‌نژاد با تاکید بر بودجه 1600 میلیارد دلاری آمریکا گفت: آمریکا با استفاده از شرایط جنگ جهانی اول و دوم کاغذی را به نام دلار در اقتصاد جهان حاکم کرد و در چاپخانه خود با هزینه 5 سنت اسکناس‌های 100 دلاری چاپ می‌کرد و کالا، ثروت، اندیشه و تولیدات جهان را به نفع خود می‌برد.

وی با بیان این که آمریکا برای رد گم کردن می‌گوید ملت‌ها ضعیف هستند که در دنیا فقر وجود دارند تصریح کرد: آمریکا،‌ دیکتاتورها را در جهان حاکم می‌کند، اندیشه‌ها را در فقر نگه می‌دارد و بعد می‌گوید ملت‌ها مقصرند.

وی افزود: در حال حاضر گرانبهاترین معادن دنیا در آفریقاست و فقیرترین مردم دنیا نیز در این قاره استقرار دارند چرا که آمریکا معادن آفریقا را در دستان خود دارد و به نفع خود از آن استفاده می‌کند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: برخی خیال می‌کنند اگر فقر و بدبختی باشد بهتر است، کجا از پیامبر نقل شده که فقر و بدبختی از عدالت بهتر است؟ پیامبران آمده‌اند فقر و تبعیض و بی‌عدالتی را محو کنند باید به دنبال گسترش عشق و محبت بین انسان‌ها بود و توحیدخواهی و عدالت‌خواهی در عشق به انسان‌ها تجلی پیدا می‌کند لذا هر کس موحد است عاشق ارزش‌های الهی و انسانی بوده و هر چه قدر عادل تر و موحدتر است بیشتر عاشق انسانهاست.

احمدی نژاد با بيان اينکه پیامبر عزیز ما موحدترین و عادل‌ترین انسان‌ها بود، اظهار داشت: پیامبر (ص) آمد تا در بین انسان‌ها محبت و عشق ایجاد کند؛ اگر محبت و عشق نباشد توحید و کمال و سعادت بی معناست. جوهره خلق این عالم محبت است خدا براساس لطفش دنیا را خلق کرده و همه عالم جلوه رحمت خداست.

وی با بیان این که اهداف ما باید استقرار توحید، عدالت و عشق باشد، گفت: حوزه و دایره ماموریت ما کجاست؟ دایره استوار ما دایره همه انسانهاست هر جا انسان و مردمی هستند این مرزبندی‌ها الهی و توحیدی نیست، اصلا اسلام دین انسانی و جهانی است و پیامبر ما پیامبر خاتم برای همه بشر اعم از مسلمانان، مسیحیان ، یهودیان ، بوداییان، هندوها است.

احمدی‌نژاد افزود: ماموریت مسلمانان نیز در مبارزه با ظلم است و طبق کلام امام خمینی (ره) در هر کجای عالم که ظلم است ما هستیم، برای استقرار عدالت تلاش می‌کنیم برخی‌ها خیال می‌کنند امت واحده فقط برای مسلمانان به معنای امروزی آن است در حالی که این طور نیست و پیامبر عزیز ما معاهده‌ای در مدینه با یهودیان دارد که در آن‌جا آمده با یکدیگر امت واحده تشکیل می‌دهیم تا اولا خدا را بپرستیم و ثانیا برای عدالت تلاش کنیم.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: مگر حضرت ابراهیم مسلمان نبود آیا غیر از اسلام دین دیگری داشت و یا حضرت موسی و حضرت عیسی (ع) دینی غیر از اسلام داشتند. دین یکی بیشتر نیست و تنها اسلام است خدا یک انسان بیشتر خلق نکرده اما متناسب با ظرفیت‌ انسان‌های در دوره‌های مختلف جلوه‌هایی از دین عرضه شده و حقیقت و کمال دین توسط پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی(ص) گفته شده است.

وی تصریح کرد: اگر از نگاه سیاسی نیز بنگریم دشمنان بشریت ادعای مدیریت بر همه جهان را دارند و می‌گویند ما می‌خواهیم برای همه آزادی و دموکراسی بیاوریم و با همین شعارها در امور کشورهای ما دخالت می‌کنند.

احمدي نژاد ادامه داد: در پاکستان، عراق، افغانستان، سوریه ، مصر و .... با همین شعارها بمب منفجر می‌کنند و کل دنیا را استثمار می‌کنند لذا ما اگر نگاه سیاسی داشته باشیم باید ماموریت جهانی برای خود تعریف کنیم و گر نه حتما شکست می‌خوریم؛ اگر دشمنان بگویند همه انسان‌ها و ما بگوییم فقط مسلمانان صحیح نیست لذا ما باید مدعی نجات مردم آمریکا و اروپا از سلطه صهیونیست‌های فاسد و جنایتکار باشیم. صهیونیست‌هایی که ثروت‌ها را بالا کشیدند و از سوی دیگر مردم اروپا فریاد می‌زنند اما فریاد رسی وجود ندارد بنابراین چه کسی باید به داد آن‌ها برسد؟

رئیس‌جمهور با اشاره به این که اگر کسی از فقر و بدبختی مردم خوشحال باشد حتما مسلمان نیست گفت: مسلمان از فقر و بدبختی و ناراحتی ملت‌ها ناراحت می‌شود و غصه می‌خورد. دایره دین اسلام جهانی است و البته عده‌ای در دنیا اصرار دارند که مرزبندی بین مسلمانان و مسیحیان و یا بین خود مسلمان‌ها، شیعه و سنی وجود داشته باشد.  شیطان در تفرقه بین انسان‌ها حکومت می‌کند پس ما نیازمند این هستیم که نیت‌هایمان اولا واحد شود و دوم عشق در همه دنیا وجود داشته باشد و سوم ما نیازمند به وحدت در رهبری هستیم مگر می‌شود بدون رهبری واحد کاری کرد؟ فرضا اگر همه ملت‌ها نیز به دنبال توحید و عدالت باشند چه کسی می‌خواهد آن را مستقر کند؟

احمدی‌نژاد افزود: خداوند فرموده است که در اختلافات به قرآن و پیامبر اکرم (ص) پناه ببرید در میان یک و نیم میلیارد مسلمان که همه عاشق قرآن و تلاوت آن هستند چرا متحد نیستیم؟ برخی اوقات باید با اشک و گریه برخی مسائل را یادآوری کنیم کسی به ظاهر مسلمان به خود بمب می‌بندد در حالی که مدعی به عشق به پیامبر و تلاوت قرآن است و به مسجدی می‌رود که در آن جا نیز تلاوت قرآن می کنند اما آن‌ها را می‌کشد چه طور می‌شود که ما تلاوت کننده قرآن باشیم ولی اختلاف هم داشته باشیم؟ این به فهم ما از پیامبر و قرآن برمی‌گردد کسی می‌تواند مدعی باشد که من پیرو کامل پیامبرم که پیامبر و قرآن را به طور کامل فهمیده باشد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: من نمی‌خواهم از دخالت‌های مستکبران و تحریکات استعمار سخن بگویم اگر مسلمانان و مردم پاکستان و افغانستان با هم بودند که آمریکایی‌ها بر سر آن‌ها بمب نمی‌ریختند بنابراین فهم ما از پیامبر(ص) و قرآن ناقص بوده و تابع شخصیت و تعصبات و خودخواهی‌های ما و نیز میزان اخلاص و تقوای ماست. این همه رئیس در دولت‌های اسلامی داریم اما متحد نمی‌شویم چرا؟ پاسخ روشن است ما نیازمند کسانی هستیم که جنس آن‌ها از جنس پیامبر باشد و قرآن را همان طور که پیامبر دریافت می‌کرد دریافت کنند والا هم آن کسی که بمب می‌گذارد و هم آن که کشته می‌شود ادعای قرآن را دارند.

وی با طرح این سوال که چه کسی باید عینت پیامبر و قرآن را در جامعه ما پیدا کند، گفت: خداوند فرمود واعتصوا بحبل الله اگر حبل الله نباشد وحدت نیست حبل الله کیست؟ کسی است که یک طرف او دست در دست انسان‌ها و طرف دیگر دست در دست خدا داشته باشد از جنس پیامبر و معصوم و فارغ از اشتباه باشد؛ باید همه قرآن را همانطور که خدا نازل کرده دریافت کند. انسان کامل و خالی از نقص و ایراد باشد و گرنه توحید و عدالت و عشقی نخواهند داشت. سراسر وجودش باید توحید و عدالت و محبت و عشق به انسان‌ها باشد این نیاز بشر برای هدایت و سعادت و کمال است و نیاز فطری مشترک بین همه انسان‌هاست.

احمدی‌نژاد افزود: آیا در میان یک میلیارد مسلمان کسی هست که ادعا کند دقیقا پیرو پیامبر بوده و مانند ایشان عمل می‌کند؟ خطاب من جهانی است روسای کشورها و علما کدام یک می‌تواند این ادعا را بکند اگر بودید که آثار وجودی ما مثل پیامبر می‌شد. خدای متعال این نیاز را بی‌پاسخ نگذاشته است همه پیامبران وعده دادند انسانی از جنس پیامبر الهی عاشق انسان‌ها می‌آید و عدالت و توحید را حاکم می‌کند چنین شخصیتی را خدا خلق کرده و از فرزندان پیامبر اسلام است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: برخی به من می‌گویند که از موعود سخن نگو زیرا موجب تفرقه می‌شود. اصلا بدون موعود چگونه می‌خواهیم با هم وحدت کنیم اگر وجود مقدس پیامبر نبود آیا مومنان در صدر اسلام وحدت می‌کردند؟ ظهور موعود را خدا وعده داده و این طور نیست که بگوییم مربوط به شیعه و سنی و مسیحی است این متعلق به همه است.

وي ادامه داد: قسم به خدا که این مرزبندی‌ها شیطانی است کسی که ادعا می‌کند آخر خط اسلام است چه طور به خود حق می‌دهد مسلمان دیگری را بدون پناه و بی‌سلاح با غافلگیری بکشد؛ آیا ما می‌توانیم بگوییم یک درصد مانند پیامبر است آیا کسی است که با دیدن او به یاد پیامبر بیافتیم؟ شبیه به پیامبر در عدالت، اخلاص و عشق به انسان‌ها باشد؟ پیامبر کجا و مدعیان امروزی کجا پیامبر آمد از خونریزی جلوگیری کند به چه حسابی مردم را می‌کشید؟ کل جنگ‌های پیامبر 400 کشته داشته، 150 مسلمان و 250 نفر از دشمنان اما الان طبق اخبار در عراق، لیبی، سوریه، افغانستان و ... چند صد هزار کشته شده اند؟ این برای چیست؟

وی تصریح کرد: سخن از موعود سخن از وحدت است و این برای همه است برخی به گونه‌ای موعود را مطرح می‌کنند که ایشان دست آن‌ها را بگیرد و حاکم بر دنیا کند موعود متعلق به همه بشریت است شیعه، سنی، یهودی، مسیحی ، بودایی، هندو، بی‌دین ، آفریقایی، اروپایی و... خدا انسانی را برای جهنم خلق نکرده بلکه همه را برای بهشت رفتن خلق کرده است.

احمدی‌نژاد خطاب به حاضران در کنفرانس وحدت اسلامی گفت: عزیزان من! باید وحدت کنیم وحدت نه برای گذشته بلکه برای آینده. وحدت در نیت‌ها باید بگوییم چه کاری برای استقرار عدالت و توحید در جهان می‌خواهیم انجام دهیم ما باید حول محور انسان کامل و موعود وحدت کنیم. نسبت همه ما با او یکی است و برای همه بشریت آمده است.

رئيس جمهور افزود: نباید در مبارزه علیه شیطان و مستکبران ملت‌ها را از هم جدا کنیم؛ 7 میلیارد انسان باید همگی علیه مفسدان و زورگویان عالم متحد شویم و 4 تا صهیونیسم بی‌فرهنگ بیایند سرزمینی را اشغال کنند و انسان‌ها را بکشند و ما بایستیم نگاه کنیم؟ باید دست به دست هم دهیم و ماجرای صهیونیست‌ها را به اتمام برسانیم. اگر پیامبر (ص) بودند برای فلسطین چه می‌کردند؟ یا در مقابله با مستکبران چه اقدامی انجام می‌دادند؟

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: هر چه قدر کار برای خدا باشد ظهور انسان کامل و موعود نزدیک است. پیامبر (ص) غصه می‌خورد و نمی‌تواند این وضعیت تبعیض و ظالم علیه انسان‌ها در جهان را تحمل کند. باید با نیت الهی و با عشق به انسان‌ها و پیامبر براساس استقرار توحید و عدالت و عشق در جهان تلاش مشترکی را سازمان‌دهی کنید روح پیامبر با شما و همراه شماست. وعده الهی حق است و این تلاش‌ها به زودی به نتیجه خواهد رسید.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اجلاس ، وحدت ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار