رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه وضعيت موجود در عرصه جهاني هرگز اجازه اصلاح ساختار اقتصادي دنيا را نخواهد داد، گفت: ايجاد بانك اسلامي با پول اسلامي مي‌تواند از راه‌هاي اصلاح اقتصاد جهان باشد و معتقديم تجربه بانك توسعه اسلامي تجربه بسيار خوبي است كه بايد حوزه عمل آن هر چه بيشتر گسترش يابد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري محمود احمدي‌نژاد ظهر امروز (شنبه) در ديدار «احمد محمد علي» رئيس بانك توسعه اسلامي، گفت: پيشرفته و عادلانه بودن اقتصاد و برچيده شدن فقر و مشكلات از جهان، نيازمند وجود بانك اسلامي براساس قانون شرع مقدس اسلام و پول و سرمايه بر پايه احكام و معارف ديني است.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه امروز بانك‌هايي كه در سطح دنيا فعاليت مي‌كنند، بانك‌هايي با ساختار سرمايه‌داري و به دنبال انتقال پول از جيب فقرا به سرمايه‌داران هستند، اظهار داشت: پول رايج در بازار جهاني پولي اعتباري است؛ چرا كه امروز بانك مركزي آمريكا بدون هيچ پشتوانه‌اي به هر ميزان كه مي‌خواهد پول كاغذي چاپ کرده و روانه بازار مي‌کند و اين به معناي آن است كه دائماً ثروت از جيب ساير ملت‌ها برداشته شده و در اختيار افرادي خاص قرار مي‌گيرد.

احمدي‌نژاد با تأكيد بر اينكه وضعيت موجود در عرصه جهاني هرگز اجازه اصلاح ساختار اقتصادي دنيا را نخواهد داد، تصريح كرد: ايجاد بانك اسلامي با پول اسلامي مي‌تواند از راه‌هاي اصلاح اقتصاد جهان باشد و معتقديم تجربه بانك توسعه اسلامي تجربه بسيار خوبي است كه بايد حوزه عمل آن هر چه بيشتر گسترش يابد.

رئيس‌جمهور ضمن ابراز خرسندي از همكاري‌هاي خوب و سازنده بانك توسعه اسلامي و جمهوري اسلامي ايران اظهار اميدواري كرد كه اين همكاري‌ها هر چه بيشتر گسترش پيدا كند.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرا رسيدن ميلاد پيامبر گرامي اسلام(ص) خاطر نشان كرد: راهي براي سعادت بشر جز تبعيت و دنباله‌روي از پيامبر اكرم(ص) وجود ندارد، چرا كه وجود ايشان رحمتي براي همه و اسوه حسنه است و همه بايد در زندگي اقتصادي، اجتماعي و سياست از ايشان پيروي و تبعيت كنيم.

«احمد محمد علي» رئيس بانك توسعه اسلامي نيز در اين ديدار با بيان اينكه بانك توسعه اسلامي نهادي جامع براي امت اسلامي است كه به واسطه همكاري‌ها و تلاش‌هاي اعضاي آن بويژه جمهوري اسلامي ايران جايگاه رفيعي در ميان ملت‌هاي اسلامي دارد، گفت: جمهوري اسلامي ايران بواسطه پشتيباني‌، حمايت‌ و همكاري‌هاي تنگاتنگ با بانك توسعه اسلامي، تاكنون يكي از بزرگترين كشورهاي شريك و حامي اين نهاد تاكنون بوده است.

رئيس بانك توسعه اسلامي همچنين با تقدير از تلاش‌هاي آيت‌الله تسخيري در كميته شرعي بانك توسعه اسلامي، خاطر نشان كرد: هدف و رسالت اصلي اين نهاد، تقويت و توسعه همكاري‌ها ميان كشورهاي مسلمان و بانكداري بر مبناي اصول اسلامي و شرعي است.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار