رئيس‌جمهور در مراسم اختتاميه مسابقات بين‌المللي قرآن نيروهاي مسلح کشورهاي اسلامي گفت: قرآن و پيامبر و راه او يکي هستند و اختلافات ميان شيعه و سني ساخته شيطان است.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، محمود احمد‌ي‌نژاد در مراسم اختتاميه اولين دوره مسابقات بين‌المللي حفظ  و قرائت قرآن کريم نيروهاي مسلح کشورهاي اسلامي اظهار داشت: انسان براي نيل به قله‌هاي سعادت نيازمند دو بال است که در حقيقت يکي هستند، بال اول قرآن؛ کتاب هستي و کتاب سعادت است و انسان براي سعادت و کمال و جاودانگي خلق شده تا خود را تا خدا بالا بکشد و انسان مي‌تواند تا مرزهاي خليفه اللهي بالا برود و به جايي برسد که چشم او چشم خدا، گوش او گوش خدا، قلب او قلب خدا و انديشه و اخلاق و نگاه و عمل او الهي بشود.

رئيس جمهور افزود: همه حقايق هستي در قرآن نهفته است عظمت و شرافت قرآن را از جهات گوناگون مي‌توانيم دريافت کنيم زيرا سراسر قرآن علم و حکمت است که از سوي خداوند عليم و حکيم نازل شده و جايگاه قرآن نزد خدا بسيار رفيع است بنابراين اين کتاب آنقدر شَرف دارد که خداوند متعال حفاظت آن را خود بر عهده گرفته است.

وي تصريح کرد: شرافت ديگر قرآن ظرف نزولي کتاب خداست که در شب قدر به عنوان بهترين شب نازل شده و شرافت ديگر آن محل نزول قرآن است که بر قلب نوراني پيامبر (ص) به عنوان پاکترين و وسيع ترين و شريف‌ترين ظرف نازل شده است قرآن بزرگترين هديه عالم به اشرف موجودات عالم يعني پيامبر گرامي اکرم (ص) مبشر و نذير و سيد خاتم مرسلين و زيباترين محبوب خداي متعال است. لذا براي رسيدن به سعادت جامعه و رسيدن به خدا نيازمند قرآن هستيم و قرآن خطِ راه و برنامه عمل از ناحيه خداست که به واسطه بهترين خلق خدا آمده است.

احمدي‌نژاد گفت: اما آيا قرآن به تنهايي کافي است؟ خير زيرا انسان‌ها به قدر وسع و ظرفيت خود از قرآن دريافت مي‌کنند و دريافت‌ها متفاوت است و هر کس به همان اندازه که کمال پيدا کرده حقيقت قرآن را دريافت مي‌کند بنابراين به دليل ناقص بودن دريافت‌ها اختلاف صورت مي‌گيرد.

رئيس‌جمهور افزود: رژيم صهيونيستي با فريبکاري و دروغ و کشتار بر منطقه مسلمانان تحميل شده است اما مسلمانان در برخورد با او و دفاع از خود، هر کدام با توجيه و تمسک به آيه‌اي از قرآن دچار تشتت و اختلاف مي‌شوند بنابراين انسان نمي‌تواند تنها با تمسک به قرآن به قله‌هاي کمال برسد و نيازمند عامل دوم است.

احمدي‌نژاد اظهار داشت: عامل دوم چيست و کيست؟ او بايد کسي باشد که در قله کمال قرار دارد و انسان بدون نقصي است که حقيقت و همه قرآن را آن گونه که هست دريافت کند، اول وجود نوراني پيامبر اکرم است که پيامبر و قرآن عين و تجسم و حقيقت همديگرند و در زندگي انسان‌ها جاري است. همه حقايق عالم در کتاب مبين و پيامبر تجسم اين کتاب است و کسي که از پيامبر تبعيت کند از خدا تبعيت کرده يعني در مسير قرآن است و ويژگي‌هايي که خدا در قرآن ذکر مي‌کند به عنوان حق آشکار براي پيامبر هم ذکر مي‌کند .

وي افزود: پيامبر و قرآن هر دو جلوه‌هاي صراط مستقيم و پيامبر عينت صراط مستقيم است. پيامبر و قرآن يکي هستند و جدا نيستند اما پس از پيامبر نيز ما نيازمند انسان‌هاي کامل و بي‌نقص هستيم و گرنه دنباله‌روي و تمسک به انسان‌هاي ناقص ما را به اختلاف مي‌رساند.

احمدي نژاد تصريح کرد: امروز ما نيازمند وحدتيم اما وحدت چگونه؟ خدا را راه نشان داده و اعتصموا بحبل الله و لا تفرقوا حبل الله چيست و کيست؟ اگر حبل الله قرآن بود امروز مسلمانان و مومنان دچار اختلاف نبودند بنابراين حبل‌الله حقيقت ديگري به عنوان عينيت قرآن است و ما نيازمند مفسر حقيقي قرآن هستيم.

رئيس‌جمهور گفت: پيامبر (ص) براي برپايي قسط و عدل آمد و امروز جهان نيازمند عدالت، استقرار توحيد، ريشه کني ظلم، تبعيض  و بي‌عدالتي است چه کسي بايد عَلم رهبري و فرماندهي پاسخگويي به اين نياز را در دوش بکشد؟ عينيت و تجسم قرآن يعني انسان کامل و وظيفه تبيين قرآن با انسان کامل است. خدا قرآن را براي تبديل کردن آن چيزي که نازل شده براي مردم فرستاده اما اگر کس ديگري غير از معصوم (ع) آن را تفسير کند مي‌شود 1400 سال اختلاف.

رئيس‌جمهور تصريح کرد: بر طبق حديث ثقلين کتاب خدا و عترت  از هم جدا نمي‌شوند و منشا وحدت هستند لذا امام مبين تجسم قرآن است و با سيره و بيان خود قرآن را عينيت مي‌بخشد ما امروز نيازمند عينيت صراط مستقيم يعني انسان کامل هستيم، بحث تعصبي، طايفه‌اي، نژادي و قبليه‌اي نيست بلکه بحث قرآن و انسان کامل است.

وي افزود: همانطور که پيامبر متعلق به همه بشريت است انسان کامل نيز متعلق به همه بشريت است و نه طوايف و گروه‌ها و دسته‌بندي‌ها لذا اختلافات و درگيري‌ها به خاطر عدم اعتصام به حبل‌الله است.

احمدي‌نژاد اظهار داشت: چه طور يک مسلمان به خودش بمب مي‌بندد و با شعار الله اکبر مسلمان ديگري را مي‌کشد؟ آن که کشته مي‌شود قرآن را نفهميده يا آن که مي‌کشد؟ کجا پيامبر اجازه داده انساني انسان ديگر را به ناحق بکشد هر دو قرآن تلاوت مي‌کنند اما کدام قرآن است؟ بحث طايفه‌اي نيست، اصالت طايفه از ناحيه شيطان است. بنابراين قرآن و پيامبر متعلق به همه بشريت است نه فقط مسلمانان بلکه مسيحيان، هندوها، بودايي‌ها و يهوديان هستند و همه بشريت بايد قيام به قسط کنند.

رئيس جمهور با بيان اين که قرآن‌شناسي بدون امام‌شناسي محال است گفت: اختلافات شيعه و سني ساخته شيطان است و قرآن و پيامبر و راه او يکي هستند بحث حق و باطل نيست. حق و باطل کجاست کدام از ما شکل پيامبر و مثل او هستيم؟  اگر مثل او بوديم که مشکلي وجود نداشت. لذا تلاوت قرآن بدون تدبر در قرآن خيلي فايده ندارد و بدون شناخت مفسر حقيقي و عينيت قرآن نيز تدبر در قرآن خيلي فايده ندارد و مي‌شود مانند انساني که به خود بمب مي‌بندد و در مسجد مسلمانان را مي‌کشد که حتي اگر مسيحي و بودايي و هندو هم بودند حق کشتن نداشت بنابراين تلاوت و قرائت او را به حقيقت قرآن نزديک نکرده  بلکه دور کرده است.

احمدي‌نژاد تصريح کرد: ظاهر عبادت مهم نيست و شيطان 7 هزار سال عبادت کرد لذا باطن تلاوت يعني امام و انسان کامل مهم است که بايد او را شناخت نياز امروز جامعه بشري همين است. حکومت‌هاي زيادي آمدند و ادعا کردند که جهان را پر از آزادي، دموکراسي و حقوق بشر کرده و ظلم را ريشه کن مي‌کنند اما به عناصر اصلي نابودي آزادي، عدالت و کرامت تبديل شدند زيرا اين انسان‌ها ناقص هستند و جهان براي حاکميت خود نيازمند انسان کامل که شبيه پيامبر و عين قرآن و عدالت و علم و حکمت باشد است.

رئيس‌جمهور گفت: انسان دو هدف دارد يکي قرب به خدا (کمال) و ديگري اقامه عدل (سعادت اين دنيا ) و هر دو نيازمند امام است. امام عادلي که عين عدل، توحيد و پاکي باشد؛ قرآن آمده ما را از ظلمات به نور برساند و پيامبر نيز همين کار را مي‌کند و کسي شبيه و از جنس او بايد اين کار را انجام دهد لذا دنيا به قرآن و حقيقت آن نيازمند است.

رئيس‌جمهور افزود: جمهوري اسلامي ايران با همه عظمتش برپا شده تا جهان را به اين دو حقيققت نزديک کند و هرگز در مرام تفکر انقلاب اسلامي و رهبري عظيم‌الشان آن يک سر سوزن فکر تسلط بر کشورهاي ديگر و اموال سرزمين‌هاي آن‌ها وجود نداشته و  بلکه دعوت به قرآن و پيامبر و راه او سرلوحه پيام  انقلاب است.

وي با بيان اين که ضعف و اشکالات وجود دارد و چند تا مامور مثل من هم اشتباه مي‌کنند گفت: اصل پيام انقلاب اسلامي براي همه بشريت است همه بايد عزيز باشند و با کرامت زندگي کنند، ظلم ريشه کن شود و پرچم توحيد لااله الله و محمد رسول الله بر فراز عالم به اهتزار درآيد که اين متعلق به همه بشريت بوده و براي بنده و شما و چند نفر خاص نيست. همچنين وسيله‌اي براي سلطه بر ديگران و ابزاري براي اختلاف نيست. حقيقت قرآن وحدت آفريني است و وحدت تنها در سايه اعتصام به حبل‌الله به دست مي‌آيد.

احمدي‌نژاد تصريح کرد: همه هنر شيطان و مکر او بر اين است که انديشه و دل انسان‌ها را از دو حقيقت قرآن و امام (انسان کامل) دور کند. قرآن مستتر در انسان کامل است. جهان نيازمند کسي است که مانند پيامبر در مسير ايشان باشد هر کسي از حقيقت انسان کامل دور شد در مسير شيطان است مهم نيست که در کجا باشد در طواف خانه خدا يا در ميکده و عياش خانه‌ها باشد تفاوتي ندارد .

وي ادامه داد: جلسه قرآني امروز جلسه‌اي بسيار شريف است و نيروهاي مسلح  يعني حافظان کرامت، حيثيت،‌ جان، مال، ناموس، عدالت، عزت و حافظ موجوديت مردم که مقام بسيار شريفي است. عضويت در نيروهاي مسلح  مانند شغل‌هاي ديگر نيست بلکه موجب عزت و امنيت و سرافرازي است که عضويت نيروهاي مسلح در کشورهايي که مردم آن‌ها مومنند و به قرآن و پيامبر خدا اعتقاد دارند افتخار بزرگي است و افتخار دوم نيز مانوس بودن اين عزيزان با قرآن است.

رئيس‌جمهور افزود: يک ميعاد و موعد و وعده نزديک داريم که به زودي زود انشالله فاصله‌ها و مرزها برداشته خواهد شد و دست همه مومنين به هم گره خواهد خورد و بشريت نجات خواهد يافت که اين در صف واحد، امت واحد و پشت سر رهبر واحد اتفاق خواهد افتاد که اين وعده خدا و انبياي الهي است و ما همه يک ماموريت مشترک براي استقرار توحيد و عدالت در جهان داريم که به فضل الهي بسيار زود محقق خواهد شد.

احمدي‌نژاد در پايان از نماينده ولي فقيه در سپاه و فرماندهي سپاه و هيئت داوران و تک تک نيروهاي مسلح کشورهاي اسلامي که با عشق به قرآن و ولي‌الله اعظم در اين جلسه شرکت کرده و گام بلندي براي وحدت و نزديک شدن انديشه‌ها برداشته‌اند تشکر کرد.

انتهاي پيام/
پ2
برچسب ها: قرآن ، پیامبر ، مراسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار