يك دندان‌پزشك گفت: با وجود اين كه بيماري‌هاي لثه بسيار شايع هستند، بسياري از مردم آن را ناديده مي‌گيرند و اين در حالي است كه بسياري از دندان‌هاي سالم تنها به دليل التهاب لثه، كشيده مي‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ دكتر ندا رسايي اظهار كرد: پيوره اصطلاع عاميانه‌اي است كه براي بيماري‌هاي لثه استفاده مي‌شود. بيماري‌هاي لثه به دو نوع تقسيم مي‌شوند كه در نوع اول، بافت نرم لثه درگير مي‌شود و در نوع دوم استخوان زيرين دندان نيز تحت تاثير قرار مي‌گيرد.

 

وي افزود: ميكروب‌هاي پاتوژن موجود در دهان موجب التهاب لثه مي‌شوند. در كنار اين عامل، رعايت نكردن بهداشت دهان و دندان نيز تشكيل اين پلاك ميكروبي را تسريع كرده و ژنژيويت( التهاب لثه) ايجاد مي‌شود.

 

مسئول واحد بهداشت دهان و دندان مركز بهداشت خوزستان گفت: اگر اين افراد در زمان مناسب براي درمان مراجعه كنند، با آموزش بهداشت و استفاده از دهان‌شويه مي‌توان بيماري را رفع كرد و در صورت مراجعه ديرموقع، ممكن است ميكروب‌ها به استخوان‌هاي زيرين نيز نفوذ كرده و استخوان تحليل يابد. در اين صورت لثه پايين كشيده مي‌شود و ريشه دندان پيدا شده و حساسيت ريشه‌اي نيز ايجاد خواهد شد.

 

وي افزود: در موارد شديد بيماري نيز استخوان حمايت‌كننده از دندان تحليل رفته و دندان شخص به اصطلاح لق مي‌شود. بسياري از مردم در اين مرحله به دندان‌پزشك مراجعه مي‌كنند كه در اين هنگام برخي از دندان‌ها به دليل پيشرفت بيماري، كشيده مي‌شوند./س

 

 


برچسب ها: دندان ، لق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.