مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند گفت : مردم می توانند یا به کانکس ها مراجعه یا با شماره هایی که در اختیارشان قرار می گیرد تماس بگیرند تا ماموران با مراجعه به منازل زباله ها را تحویل بگیرند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گرامیان با بیان اینکه طرح تفکیک زباله از مبدا دو هفته آغاز شده است افزود : استقبال مردم از این طرح بسیار چشمگیر بوده است تا جایی که پیمانکار طرح تفکیک را غافلگیر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه 33 محله تقسیم بندی و هرکانکسی برای 3 محله در نظر گرفته شده است ادامه داد : قسمت نخست و اصلی طرح مراجعه به منازل برای جمع آوری زباله در کل سطح شهر است.

گرامیان با اشاره به اینکه آموزشگرهای خانم برای آموزش به درب منازل مراجعه و پلاستیکهای جمع آوری وبروشورهای آموزشی را در اختیار شهروندان قرار می دهند گفت : آموزشگرها برای توجیه طرح با مراجعه به درب منازل شهروندان و به صورت چهره به چهره به شهروندان نحوه تفکیک زباله های تر وخشک را آموزش می دهند.

وی اصل تولید زباله را در آشپزخانه دانست وتاکید کرد : تا عید کل شهر از لحاظ چهره به چهره آموزش می بینند.

گرامییان در ادامه بابیان اینکه مردم می توانند با تماس زباله های خود را تحویل دهند تاکید کرد : مردم هزینه ای بابت تماس تلفنی نمی پردازند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه این نگاه اجتماعی باید تبدیل شود به باوراجتماعی و فرهنگ اجتماعی همه مسئولان تشکرو به مشارکت مردم در این طرح اشاره کرد :مردم همیشه همگام وجلوتر از فضای مسئولین حرکت کردند./س


برچسب ها: طرح ، تفکیک ، زباله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.