دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه تهران گفت: نظارت صحيح و قانون‌گذاری کارشناسانه خواست واقعی مردم از مجلس شورای اسلامی است و اگر چنانچه نظارت به شکل صحیح صورت گیرد از خلاف و گریز از قانون جلوگیری مي‌کند.

علی عبدی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با نقش مجلس شورای اسلامی در بعد نظارت بر دستگاه‌های اجرایی کشور اظهار داشت: عملکرد قابل قبول از سوی قوه مقننه در امر قانون‌گذاری جامعه را به سمت و سوی بهتری سوق خواهد داد.

وی گفت: اگر نظارت منطقی و عقلانی بر یک قانون صورت نگیرد، بهتر است که آن قانون اجرا نشود، البته نظارت مجلس بر دستگاه‌های اجرایی نباید به گونه‌ای باشد که دخالت در مسئوليت سایر قوا تلقی شود.

عبدی افزود: نظارت صحيح و قانون‌گذاری کارشناسانه خواست واقعی مردم از مجلس شورای اسلامی است و اگر چنانچه نظارت به شکل صحیح صورت گیرد قطعا از خلاف و گریز از قانون در کشور جلوگیری به عمل می‌آید.

وی با اشاره به نظارت مجلس شوراي اسلامي در اقتصاد تصریح کرد: نظارت بر امور اقتصادي امري است که بايد با دقت و سرعت صورت گيرد، چرا که مستقيما زندگي مردم را تحت تاثير قرار مي‌دهد، لذا بايد با حساسيت بيشتري همراه باشد.

دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه تهران در پایان خاطر نشان کرد: نمایندگان بر اساس تقوا و اخلاص به وظایف قانونی خود عمل کنند و از هر گونه اختلاف افکني بپرهيزند.

انتهای پیام/
برچسب ها: عبدی ، مجلس ، شورای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار