مهمترين عناوين بين الملل در روزي که گذشت :

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،


وزارت خزانه داري آمريکا روز جمعه گفت نماينده ارشد خود را در امور تحريم هاي بين المللي براي بررسي اجراي تحريم ها عليه ايران و سوريه به امارات مي فرستد.


شبکه الاخباريه سوريه گزارش داد با وجود تهديدات رژيم صهيونيستي در مورد اقدام نظامي عليه ايران، اين رژيم و آمريکا گزينه اي جز مذاکره با تهران ندارند.


"جان گليسر" فعال ضد جنگ و تحليلگر مسائل سياسي در مقاله‌اي در پايگاه تحليلي "آنتي وار" از اذعان مقامات اطلاعاتي و امنيتي غربي و ماموران آژانس بين المللي انرژي اتمي به صلح آميز بودن برنامه هاي هسته اي ايران گفته است.


مسلمانان ايالت نيوجرسي آمريکا که از پليس شهر نيويورک به علت تدابير سخت گيرانه برضد مسلمانان شکايت کرده اند، درخواست مسئولان اين شهر را براي رد شکايت آنها محکوم کردند.


وزارت خارجه قزاقستان از آمادگی اين کشور برای میزبانی دور تازه گفتگوها میان ایران و گروه ۱+۵ براي پايان دادن به مناقشه هسته اي موجود خبر داد.


"ايهود باراك" وزير دفاع رژيم صهيونيستي در مصاحبه روز گذشته خود با نشريه "ديلي بيست" مدعي شد كه آمريكا براي انجام "حملات موضعي" عليه ايران به منظور توقف برنامه هسته اي ايران در صورت به نتيجه نرسيدن مذاكرات برنامه ريزي نموده است.


"مارتين بنتهام" در مقاله جديد خود تحت عنوان "توقف برنامه هسته اي ايران اولويت اول دولت نتانياهو" كه در نشريه "ايونينگ استاندارد" چاپ لندن منتشر كرده است اذعان مي كند كه در صورت تجاوز نظامي آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه ايران كشورمان با 70.000 موشك به خصم دشمنان پاسخ خواهد داد.


رئيس جمهور مصر امروز با اعضاي شوراي عالي دفاع اين کشور نشست فوق العاده اي برگزار مي کند.


بر اساس نتيجه مطالعه اي در موسسه پيوفوروم "PEW Forum" از مراکز مطالعات مذهب و زندگي عامه در آمريکا، اسلام بيش از اديان ديگر در جهان قابليت رشد و دين يهود کمترين زمينه را براي رشد داراست.


تلويزيون دولتي مصر اعلام کرد در درگيري مقابل زندان پورت سعيد ، 5 نفر کشته و 80 نفر زخمي شدند .


دقايقي پيش شبكه العربيه از لغو سفر محمد مرسي حضور محمد مرسي رئيس جمهور مصر در نشست سران اتحاديه آفريقا خبر داد.



نيروهاي امنيتي بحرين در ادامه خشونت هاي خود ، تظاهرات مردمي را سرکوب مي کنند.


صالح فوزان که همچون دیگر اعضای مؤسسه دینی عربستان توسط ملک عبدالله تعیین می شود طی به اصطلاح فتوایی مخالفان مخالفان آل سعود و اصلاح طلبان را خوارج خواند و کشتار آنان را مجاز دانست.


مصرف مواد مخدر در عربستان به سرعت در حال افزایش است.


منابع خبري از اجراي طرح ممنوعيت آمد و شد در خيابانهاي شهر پورت سعيد مصر همزمان با بالاگرفتن زد و خوردها بين معترضان و نيروهاي امنيتي گزارش دادند.


شبكه الاخباريه سوريه از هلاكت دو تروريست در انفجار يك خودروي بمب گذاري شده در منطقه "الضبعه" حمص خبر داد.


دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن درخواست از مسلحین سوریه برای بر زمین گذشتن سلاح و حرکت به سوی مذارکه و گفتگو، تاکید کرد که حل بحران سوریه فقط از راه دیپلماتیک ممکن است و دخالت نظامی به هیچ وجه کارساز نخواهد بود.


شرکت گوگل با انتشار گزارشی فاش کرد که 31 حکومت از این شرکت درخواست کرده اند تا از کاربران اینترنتی جاسوسی کرده و اطلاعات به دست آمده را در اختیار آنان قرار دهد


یک روزنامه انگلیسی از سوء استفاده جنسی و تعرض مردان سعودی به دختران آواره سوری در اردوگاه "الزعتری" اردن خبر داد.



نمايندگان پارلمان عراق با تصويب قانوني منصب رياست جمهوري در اين كشور را از سه دوره متوالي به دو دوره كاهش دادند.


تروريست هاي سوريه مي خواهند در سويدا و درعا فتنه ايجاد کنند .


ناتو از عملياتي شدن نخستين موشک هاي پاتريوت در مرز ترکيه با سوريه خبر داد .



رئيس ستاد مشترك ارتش روسيه از آمادگي اين كشور براي مقابله باجنگي گسترده خبر داد.


معترضان مصري ساختمان امنيت ملي را در شهر سوئز به آتش کشيدند .


شمار کشته ها و زخميهاي حوادث "پورت سعيد" از مرز 300 نفر فراتر رفت .



شماري بر اثر دو حمله انتحاري در شمال افغانستان کشته شدند .


دانشجويان هندي با تظاهرات در خيابانهاي دهلي نو اجراي فوري پيشنهادهاي يک کميته دولتي مبني بر اعمال قاطعانه قوانين مبارزه با تعرضات جنسي، برگزاري سريع دادگاههاي مربوط به تجاوز و اصلاح قوانين کيفري در جهت حمايت از زنان را خواستار شدند.


مردم بحرين به ياد شهداي خود در مناطق مختلف اين کشور تظاهرات کردند.


در آتش سوزي امروز در کارخانه کوچک تولید پوشاک در بنگلادش 6 تن کشته و 10 تن ديگر زخمي شدند.


همزمان با ادامه انتشار اسناد لو رفته از آرشيو وزارت خارجه کشورهاي قطر ، عربستان سعودي و ترکيه ، ابعاد جديدتري از توطئه هاي اين کشورها عليه سوريه فاش مي شود .




برچسب ها: بین الملل ، عناوین ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار