مديرکل دفتر نظارت بر خدمات زيربنايي سازمان حمايت از مصرف کنندگان گفت: هزينه کردن در حوزه خدمات پس از فروش در واقع سرمايه گذاري براي جلب مشتري بيشتر و در نتيجه افزايش فروش و کسب سود بيشترخواهد بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، سيدجواد احمدي با اشاره به وضعيت نامطلوب خدمات پس از فروش در ايران گفت: خدمات پس از فروش تمامي خدماتي را شامل مي شود که پس از فروش يک محصول در اختيار مصرف کننده قرار مي گيرد و موجب تضمين کارکرد مطلوب محصول مي شود.

وي افزود: ارائه خدمات پس از فروش مطلوب هزينه نيست بلکه سرمايه گذاري براي بنگاه هاي توليدي مي باشد.

مديرکل دفتر نظارت بر خدمات زيربنايي سازمان حمايت از مصرف کنندگان و توليدکنندگان با اشاره به اينکه مواردي از قبيل ضمانت کارکرد مطلوب در دوره زماني معين يا گارانتي، تعهد پشتي باني از نظر تعميرات و تأمين قطعات در دوره زماني معين يا وارانتي از جمله ارکان فرآيند خدمات پس از فروش اظهار داشت: در ايران خدمات پس از فروش مقوله غريبي نيست اما در عين حال وضعيت مطلوب و قابل قبولي هم ندارد.

وي ادامه داد: ايران در مقايسه با کشورهاي پيشرفته دنيا، در حوزه خدمات پس از فروش بايد اقدامات وتلاش هاي زيادي انجام دهد که جلب رضايت مشتري و نيز ارتقا مستمر رضايت مندي مشتريان بايد سرلوحه کار و اين اقدامات قرار گيرد.

احمدي اظهار داشت: اولين قدم در فرهنگ سازي در حوزه خدمات پس از فروش فراهم کردن سازوکارهاي قانوني که انجام شده و در اين زمينه قانون حمايت از حقوق مصرف کنندگان در سال 88 به تصويب مجلس رسيده و براي اجرا ابلاغ شده است.

وي افزود: گام دوم اطلاع رساني و فرهنگ سازي به اين معني که مصرف کنندگان بايد هنگام خريد کالا از حقوق خود اطلاع داشته باشند و از تکاليف و تعهد فروشندگان توليد کنندگان و وارد کنندگان نيز آگاه باشند.

وي ادامه داد: گام سوم در خدمات پس از فروش را مي توان تبيين اهميت موضوع براي عرضه کنندگان کالا دانست چرا که اين افراد نيز نياز به خدمات پس از فروش دارند و براين اساس بايد بدانند که اگر در زمينه خدمات پس از فروش هزينه نکنند موفقيتي در توليد و فروش بدست نخواهند آورد.

احمدي تصريح کرد: نمايشگاه تخصصي خدمات پس از فروش از ششم تا نهم اسفند ماه سال جاري برگزار مي شود که يکي از فعاليت هايي است که مي تواند در جهت فرهنگ سازي در حوزه خدمات پس از فروش تأثيرگذار باشد./عب

برچسب ها: خدمات ، پس از ، فروش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار