مشاور طرح مطالعات آمایش استان اردبیل گفت: به دلیل قابلیتهای کشاورزی این استان ضروری است توریسم کشاورزی در آن احیا شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / محمد علی حامدی تصریح کرد: توریسم کشاورزی نمونه ویژه و جدیدی از تعاریف توریسم است که به مراجعه به منظور خرید و فروش محصولات کشاورزی در مقاطع زمانی مختلف سال تعریف می شود.

وی افزود: اقلیم استان اردبیل در چهار ناحیه آب و هوایی است که موجب شده در تمامی فصول سال کاشت و برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف آن انجام شود.

مشاور طرح مطالعات آمایش استان با بیان اینکه مدلهایی از اجرای این طرح در دنیا وجود دارد، ادامه داد: به همین منظور می توان توریسم کشاورزی را به ویژه در منطقه مغان پیاده کرد.

وی افزود: راهبردهای توسعه گردشگری بر اساس آمایش هر ناحیه و ویژگی های خاص اقلیمی، طبیعی، فرهنگی، اقتصادی و جغرافیایی آن تعریف می شود.

مدیر کنسرسیوم مهندسین مشاور طرح آمایش سرزمینی استان افزود: یکی از مهمترین نیازمندی های اردبیل ایجاد دانشگاه یا دانشکده گردشگری است که مطالعات آمایش نشان می دهد شهرستان مشگین شهر بهترین منطقه برای اجرای این طرح است.

وی اضافه کرد: در تقسیمات جمعیتی فعلی استان اردبیل تراکم یکنواخت جمعیتی نداشته و این موجب شده است در برخی مناطق تراکم امکانات و جمعیت زیاد و در برخی کم باشد.

حامدی با بیان اینکه در طرح آمایش پیش بینی شده شهرهای بزرگ استان اردبیل شامل پارس آباد، بیله سوار، مشگین شهر، خلخال و اردبیل باشد، اضافه کرد: موقعیتهای تاریخی، فرهنگی و اقلیمی مشگین شهر بهترین گزینه برای ایجاد دانشگاه گردشگری در این شهرستان را ارائه می کند.

وی تصریح کرد: به دلیل سابقه تاریخی و باستانی اردبیل و وجود آثار باستانی متعدد این استان نیاز به فارغ التحصیلانی در این حوزه دارد/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.