براساس توافق انجام شده با توجه به تقاضاي وزارت صنعت، معدن و تجارت و بررسي بانک مرکزي از اين به بعد اولويت 9 کالايي ارز مبادله اي دريافت مي کنند.

صمد کريمي سخنگوي مرکز مبادلات ارزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: طبق موافقت انجام شده بين وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزي پس از بررسي هاي لازم از سوي معاونت ارزي اين بانک و تأييد رئيس کل بانک مرکزي ، گروه 9 کالايي که شامل کالاهاي نهايي از جمله خودروهاي با سوخت زير دو هزار سي سي، لپ تاپ و موبايل مشمول دريافت ارز مبادله اي براي واردات شدند.

بر اساس اين گزارش ، در اولویت 9 کالایی، براساس فهرست ارایه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و تائید نهایی از سوی بانک مرکزی، کالاهای نهایی بادوام و غیرلوکس از جمله گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ، خودروهای سواری تا 2500 سی‌سی، تراشه‌های مخابراتی، تجهیزات کامپیوتر، برخی از وسایل حمل و نقل، یراق‌آلات مبلمان، برخی الکترودها، برخی اقلام لوازم خانگی در اولویت 9 کالایی قرار می‌گیرند.

 
براساس تصمیم جدید بانک مرکزی، اولویت 9 کالایی مشمول دریافت ارز مبادله‌ای از مرکز مبادلات ارزی کشور شده است که بر این اساس به عقيده برخي، با اين تصميم گيري از فشار بازار ارز کاسته خواهد شد.

بنابر اين گزارش ، واردات فلزات گرانبها به عنوان پشتوانه پولی و ارزی با ارز مبادله اي به نفع کشور است.
برچسب ها: ارز ، مرکز مبادله ، خودرو ، طلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار