يک روان شناس گفت: اکثر افراد خيالباف با تصويرسازي ذهني خود از واقعيت ها و موقعيت هاي اضطراب آور و استرس زا منجر به اتلاف وقت و ناکامي در پيشرفت خواهند شد.

ابراهيمي مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: برخي افراد در برخورد با يک واقعيت يا موضوع استرس آور به طور ناخودآگاه براي کاهش آن به فعاليت هايي دست مي زنند که به مکانيزم رواني آنان مرتبط است.
وي در تشريح اين خبر، عنوان کرد: فردي که دچار اضطراب است ممکن است علاوه بر بروز رفتارهاي ناپخته و بچگانه، اقدام به انجام کارهاي مهمي در جهت حل و فصل آن بزنند.
ابراهيمي مقدم با علم به اين موضوع که اضطراب نشانه برجسته افراد خيالباف است تصريح کرد: بسياري از افراد در مواقع شکست و بروز اتفاقات ناگوار شخصي، به جاي پذيرش واقعيت اقدام به فعاليت هايي براي رهايي از آن مي کنند.
وي با اشاره به اينکه خيالبافي جزء مکانيزم هاي دفاعي بدن است گفت: اگر خيالبافي را به تصويرسازي ذهني، تصور واقعيت ها و موقعيت ها بدانيم که براي دستيابي به آنها تلاش و برنامه ريزي شود منجر به خلاقيت خواهد شد.
ابراهيمي مقدم در پايان اظهار داشت: خيالبافي صرف بدون توجه به واقعيت ها و امکانات و شرايط زندگي به طوري که فرد را در دنياي خيالي باقي  نگه دارد منجر به اتلاف وقت و از پيشرفت باز خواهد ماند./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار