رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی گفت: باید رونق کسب‌وکار در کشور را برای آموزش و ترویج بهینه‌سازی و استفاده صحیح از انرژی را رونق دهیم.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی دومین همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب‌وکار در تجارت انرژی الکتریکی(برق)،سیدحسن علم‌الهدایی افزود: ایران یکی از پرمصرف‌ترین کشورها در حوزه انرژی و اتلاف است.

وی ادامه داد: هدفمندی یارانه‌ها و رساندن انرژی به قیمت واقعی خود، راهکاری مطلوب در مسیر بهینه‌سازی مصرف شمرده می‌شود، اما در کنار آن نیازمند الگوسازی مناسب در بخش مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف آن هستیم.

علم‌الهدایی با بیان اینکه کسب‌وکار مبتنی بر کاهش مصرف انرژی را باید رونق دهیم، خاطرنشان کرد: جامعه ما جامعه‌ای مصرف‌گرا بوده و اصلاح در این بخش نیازمند فرهنگ‌سازی جدی بهینه‌سازی و صرفه‌جویی است و رونق کسب‌وکار مرتبط با آن، یکی از بنیادی‌ترین راه‌های مثبت و اثربخش در این مسیر تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: ترانزیت برق و تعاملات مثبت با کشورهای همجوار در این حوزه می‌تواند، مؤثر باشد و بازار برق کشور را به خودکفایی برساند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه صادرات برق از اقلامی است که می‌تواند سود‌آور باشد، اذعان کرد: صادرات برق ارزآوری مطلوبی دارد و با توجه به اینکه کشورهای همجوار آسیب‌پذیر هستند، می‌توان باب تعاملات را با صادرات برق باز کرد.

علم‌الهدایی تأکید کرد: برگزاری همایش‌هایی چون همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب‌وکار در تجارت انرژی الکتریکی(برق) منوط بر رعایت نکات کاربردی و کارآمد و ارائه راهبرد‌های قابل اجرا می‌تواند مثمرثمر باشد.

وی یادآور شد: برگزاری همایش صرفاً جهت انجام کار تحقیقی با هزینه هنگفت نادرست بوده و باید راهبردهای عملی را با عنوان دستاورد‌های همایش در پایان داشته باشیم.

دومین همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب‌وکار در تجارت انرژی الکتریکی(برق)، چهارم و پنجم بهمن‌ماه در هتل پردیسان مشهد توسط گروه مهام شرق برگزار ‌شد.


برچسب ها: رئیس ، پارک ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.