رئیس کمیسیون مشارکت‌های کلان اقتصادی شورای شهر مشهد گفت: با افزایش ساخت و ساز پروژه‌های مسکونی و تجاری، جای پروژه‌های گردشگری خالی است و مشکلات کنونی مشهد نیز ناشی از نبودن فضاهای تفریحی و گردشگری در شهر است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، غلامرضا خواجی در سمینار کارگاهی سرمایه‌گذاران پروژه‌های اقتصادی اظهار کرد: مصوب مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است که فروش نفت و مواد خام را نداشته باشیم و فقط به فکر توسعه فرآورده‌های نفتی باشیم، زیرا یکی از شاخص‌های عقب ماندگی فروش مواد خام است.

وی افزود: دولت اگر بخواهد مصوبات مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام را اجرایی کند، فروش نفت را باید متوقف کند، هم‌اکنون 55 درصد بودجه دست دولت است اما قرار بود تا امسال این مقدار به 35 درصد برسد و سرمایه به بخش خصوصی و سرمایه‌گذار و مردم برسد و دولت ناچار باید کسر بودجه را تحمل کند.

خواجی اظهار کرد: اتوبوسرانی شهر مشهد 20 درصد هزینه را از مردم دریافت می‌کند و 80 درصد را از منابع دیگر تامین می‌کند.

رئیس کمیسیون مشارکت‌های کلان اقتصادی شورای شهر مشهد افزود: از سه سال پیش این کمیسیون مشغول به فعالیت شده است، با سرمایه‌گذاران جلساتی را داشته است و هم‌اکنون نیز حمایت خود را از حضور سرمایه‌گذاران در پروژه‌های مناطق نابرخوردار مشهد به سرمایه‌گذاران اعلام می‌کند.

خواجی گفت: این کمیسیون بعد از جلسات با سرمایه‌گذاران و احصای مشکلات سرمایه‌گذاران در زمینه سرمایه‌گذاری با تصویب دو مصوبه، مشکلات سرمایه‌گذاران را از لحاظ امنیت و زمان و شفافیت برطرف کرد.

وی اظهار کرد: اکنون با افزایش ساخت و ساز پروژه‌های مسکونی و تجاری، جای پروژه‌های تفریحی و گردشگری در مشهد خالی است و شهرداری مشهد به شدت از این سرمایه‌گذاری‌ها استقبال می‌کند، مشکلات کنونی جامعه و شهر مشهد نیز ناشی از نبودن فضاهای تفریحی و گردشگری در مشهد است.

در ادامه این سمینار کارآفرین برتر کشور در سال 84 و نویسنده کتاب رقص عقاب‌ها؛ امیرحسین مظاهری‌سیف به ارائه کارگاهی درباره مبانی سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران پرداخت.

مظاهری گفت: افراد به دو گروه ثروت‌آفرین و ثروت‌جو، در سرمایه‌گذاری تقسیم می‌شوند که گروه ثروت‌آفرین افرادی هستند که ثروتی پایدار و مستمر دارند و به حفظ و توسعه ثروتشان می‌پردازند و این یکی از شاخص‌های کشورهای صنعتی و پیشرفته است که این فرایند را طی می‌کنند.

وی گفت: افراد ثروت‌آفرین مالکان کسب و کارهای کوچک هستند که به توسعه اقتصادی جامعه کمک می‌کنند و افراد ثروت‌جو افرادی هستند که فقط به دنبال پول هستند و هیچ وقت به آن نمی‌رسند.

مظاهری افزود: مبنای مشکلات در جوامع بی‌پولی است و افراد ثروت‌جو، توان مدیریت منابع مالی و پولی و حفظ و رشد پول خود را ندارند و متاسفانه یکی از مشکلات نمایندگان دولت هشتم، تدبیر در کمک بلاعوض، وام، اشتغال و کمک برای درمان و جابه‌جایی دانشجویان بود؛ در حالیکه نمایندگان باید به تدابیر بیشتری برای منابع مالی و بودجه کشور می‌پرداختند/س

برچسب ها: کلان ، اقتصادی ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.