استاندار كردستان گفت: تسریع در ایجاد پارك علم و فناوری در استان برای بهره گیری از استعدادها و ظرفیت های تخصصی در راستای رشد و شكوفایی منطقه یك امر ضروری و اجرایی شدن آن نیازمند تعامل و همكاری همه دستگاه ها است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ، شهبازی در نشست شورای راه اندازی پارك علم و فناوری كردستان، گفت: از آنجایی كه هدف اصلی پارك علم و فناوری افزایش ثروت در جامعه از طریق ترویج فرهنگ نو آوری و افزایش قدرت رقابت بین شركت ها و موسسات دولتی و خصوصی با اتكای به علم است؛ بنابراین باید با تسریع در راه اندازی پارك علم و فناوری،خدمتی ماندگار به كردستانی ها ارایه كنیم.
وی توسعه قدرت رقابت در بازارهای داخلی و خارجی ،بهره گیری فعالان اقتصادی از علوم نوین ،حمایت از كار آفرینان، ارتقای سطح علمی واحد های صنعتی،كمك به زیر ساخت های اقتصاد استان و فراهم كردن شرایط تبدیل ایده ها به محصول را از مهم ترین مزایای ایجاد پارك علم و فناوری استان برشمرد.
استاندار كردستان، تولید ثروث در استان را رسالت اصلی پارك علم و فناوری خواند و گفت: همه دستگاه های دولتی و دانشگاه های استان باید بر اساس اختیارات قانونی خود و بهره گیری از اموال عمومی و دولتی در سطح استان برای پیشبرد برنامه های پارك علم و فناوری در كردستان نهایت همكاری را داشته باشند.
شهبازی بر واگذاری 20هكتار زمین در سطح استان به پارك علم و فناوری از سوی راه و شهرسازی استان ،تامین سوله های مورد نیاز از سوی شركت شهرك های صنعتی استان و تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای شروع فعالیت های تخصصی در دستگاه های دولتی برای پارك علم و فناوری با هماهنگی استانداری به عنوان مصوبات مهم این جلسه تاكید كرد. 
پارك علم و فن آوری در دست اقدام استان كردستان بیست و ششمین پارك علم و فن آوری كشور است./س
برچسب ها: پارک ، همکاری ، تسریع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.