دادگاه تجديد نظر بحرين چهارشنبه حکم اعدام يک شيعه و مجازات زندان ابد همدست او را به جرم قتل يکي از نيروهاي پليس در طول تظاهرات سال 2011 تاييد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ منابع آگاه اعلا م کردند مجازات اعدام علي طويل و همچنين مجازات زندان ابد علي شاملو  در دادگاه تجديد نظر تاييد شد.وکلاي اين دو تن در جمع خبرنگاران گفتند موکلان آنان در طول اعلام راي در دادگاه حضور داشتند و آنان قصد دارند درباره اين حکم به ديوان استيناف شکايت کنند.اين دو تن که سپتامبر 2011 در  دادگاه بدوي به اين مجازات محکوم شده بودند به سبب قتل عمد يکي از نيروهاي پليس و زير گرفتن او با خودرو خود مجرم شناخته شدند.

به گفته مقامات بحريني ، چهار تن از نيروهاي پليس به سبب زير گرفته شدن با خودرو، در طول قيام مردمي فوريه - مارس دو هزار و يازده جان خود را از دست داده اند.وفاق مهم ترين جنبش شيعه مخالف دولت بحرين تاييد اين حکم را در دادگاه تجديد نظر محکوم و در بيانيه اي اعلام کرد اين دو تن بر اساس اعترافاتي که به زور از آنان گرفته شده است ، محکوم شده اند.

با وجود سرکوب تظاهرات در سال 2011، تجمعات شيعيان هنوز به طور مرتب در بحرين برگزار مي شود.بنابراعلام فدراسيون بين الملي حقوق بشر ، دست کم هشتاد تن از آغاز اعتراضات کشته شده اند.حمد بن جاسم آل خليفه شاه بحرين سه شنبه تشکل هاي سياسي را به نشست جديدي از گفتگوي ملي دعوت کرد. مخالفان بحريني جلسات قبلي اين گفتگوها را تحريم کرده بودند.



                                                   آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: بحرین ، دادگاه ، شیعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار