رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور گفت : ایران دومین کشور بروز حوادث است و این حوادث سالانه 18 هزار میلیارد تومان ، معادل 7 درصد درآمد ناخالص ملی به اقتصاد کشور خسارت وارد می کند .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس دکتر معصومی در همایش ملی حوادث و ضرورت پیشگیری از آن افزود : سالانه یک میلیون و 500 هزار نفر به اورژانس های کشور مراجعه می کنند که بیشتر حوادث رانندگی ، سوختگی و غرق شدگی است .

وی گفت : افزایش حدود 100 پایگاه امداد جاده ای و 5 بالگرد امداد و نجات در کشور از برنامه های این مرکز است که بزودی اجرایی می شود .

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور افزود : این بالگرد ها بر اساس الویت و موقعیت جغرافیایی مناطق مختلف کشور را بدون تعلق به استان خاص به کار گرفته می شود .

دبیر علمی همایش ملی حوادث و ضرورت پیشگیری گفت : در این همایش بیش از 200 نفر شرکت در تمام رده های مرتبط با حوادث از دانشگاههای علوم پزشکی کشور شرکت دارند .

دکتر طبیب زاده افزود : همایش ملی سه روزه تروما با هدف افزایش دانش و مهارت شرکت کننده ها برای ارتقای سطح خدمات رسانی به بیماران حوادث برگزار می شود .

وی گفت : 250 مقاله علمی به دبیر خانه این همایش ارسال شده که 105 مقاله به صورت پوستر و 50 مقاله به صورت سخنرانی در همایش ملی تروما ارائه می شود .

همایش ملی سه روزه حوادث و ضرورت پیشگیری از آن امروز در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس آغاز شد .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی هرمزگان هم در این همایش گفت : وجود پدیده قاچاق سوخت ، نا ایمن بودن جاده های روستایی و فرعی و گزش جانوران خطرناک دریایی و خشکی علت بیشترین حوادث در هرمزگان است .

دکتر خادمی به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات امدادرسانی به حادثه دیده گان اشاره کرد و گفت : بیشتر بیمارستانهای هرمزگان با کمبود پزشک عمومی مواجهند ./س

برچسب ها: همایش ، تروما ، بندرعباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.