ضرورت توسعه تحقیقات زمین شناختی در مناطق محروم

معاون سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت : بررسي مباحث مربوط به زمین شناختي در مناطق محروم، مورد غفلت قرار گرفته،درحالی که این مناطق دارای مشخصات زمین شناسی بسیار جالبی هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی  باشگاه خبرنگاران ،جلیل قلمقاش امروز در نخستین همایش میراث زمین شناختی ایران در سازمان زمین شناسی اظهار داشت: توجه به مناطق محروم کشور از جمله استان سیستان و بلوچستان از نظر مسائل زمین شناختی اهمیت به سزایی دارد و این موضوع می تواند پیامد گسترش اقتصادی را در این گونه مناطق به دنبال داشته باشد .

وی افزود: موضوع مهم  زمین گردشگری ، در کشور از سال 1379 در سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به عنوان یک بخش ایجاد شده و گروه زیادی از کارشناسان مجرب علاقه مند به این حوزه را گردهم جمع کرده است .

قلمقاش با بیان اینکه هیات وزیران از سال 1390 مسئولیت زمین گردشگری را به این سازمان محول ساخته ، گفت : تلاش های لازم صورت گرفته تا با همکاری سازمان های حفاظت محیط زیست ، میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آیین نامه لازم مدون شود .

وی از برنامه ریزی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور برای تبدیل میراث زمین شناختی به نقشه خبر داد و گفت : تدوین استانداردهای لازم در این ارتباط در دستور کار قرار گرفته است .

لازم به ذكر است: نخستین همایش یک روزه میراث زمین شناختی ایران ، امروز در سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدني برگزار شد ./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار