نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت‌: اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها با سبک و سیاق مرحله اول بی‌ثمر بوده و هیچ نتیجه‌ای را به دنبال نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/منصور حقیقت‌پور افزود: اگر قرار است مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها با سبک و سیاق مرحله دوم اجرا شود اجرا نشدن آن بهتر از اجرا شدن آن است چرا که در این اوضاع و احوال اقتصادی به مصلحت نیست بیشتر از این فشار اقتصادی و معیشتی به مردم وارد شود.

وی گفت: اگر عین قانون اجرایی و عملیاتی شده و گام به گام طرح هدفمندی رو به جلو حرکت کند قطعاً منافع کشور تامین خواهد شد به شرط آنکه فرمول 20-30-50 که مربوط به حمایت از بخش صنعت، تولید و حوزه‌های بهداشتی و درمانی است مدنظر قرار گرفته و دولت در توجه جدی به این حوزه مصمم‌تر باشد.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: با رایزنی‌هایی که با دولت در حال انجام است افزایش یارانه‌ها پیشنهاد شده به صورت غیر‌نقدی پرداخت شود که اگر قرار است 45 هزار تومان فعلی به 80 هزار تومان یا 100 هزار تومان ارتقا یابد ضرورت دارد هدف‌گذاری‌ها در این زمینه درست و دقیق صورت گیرد.

حقیقت‌پور در ادامه گفت: ما پیشنهاد کردیم مازاد پرداختی یارانه‌ها برای هر خانوار به صورت هزینه‌های بیمه روستایی و خدمات درمانی تعریف و در نظر گرفته شود و از پرداخت بیش از حد یارانه‌های نقدی جلوگیری شود چرا که این پرداخت‌ها زمینه افزایش نقدینگی را سبب شده و یک آشفتگی حقیقی را به وجود می‌آورد.

عضو مجمع نمایندگان استان افزود: در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها باید هم دولت و هم دستگاه‌های متولی پایبند به قانون باشند و به خود اجازه ندهند خودسرانه تصمیم‌گیری کرده و منافع تولید، درمان و سایر بخش‌ها را نادیده بگیرند./س

برچسب ها: اردبیل ، هدفمندی ، یارانه ، ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.