مهندسان استان فارس برای ساخت 5200 واحد مسکونی به ارزش 725 میلیون دلار راهی عراق شدند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس رئیس هیات مدیره تشکل صادرات خدمات فنی و مهندسی فارس گفت: قرارداد ساخت این واحدهای مسکونی در دو طرح 1000 و 4200 واحدی منعقد شده است.

سید مرتضی سیف زاده افزود: کارگاه ساخت 1000 واحدی در عراق تجهیز و مراحل ساخت آن تاکنون 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: مبلغ قرار داد ساخت هزار واحد مسکونی 75 میلیون دلار است و به صورت رسمی نخستین تجربه مهندسان استان فارس در زمینه ساخت واحدهای مسکونی در کشوری دیگر محسوب می شود.

سیف زاده خاطرنشان کرد: مصالح ساختمانی مصرفی در این طرح کاملا ایرانی است و 300 نیروی متخصص ایرانی با تحصیلات کاردانی و بالاتر در کشور عراق مشغول به کار شده اند.

رئیس هیات مدیره تشکل صادرات خدمات فنی و مهندسی فارس اظهار داشت: پیمانکار این طرح قرارداد دیگری به ارزش 650 میلیون دلار برای ساخت 4200 واحد مسکونی در اطراف بغداد و کاظمین منعقد کرده است.

وی عمان، گرجستان، نایروبی و کنیا را مقصدهای بعدی مسکن سازان فارس یاد کرد و گفت: این امر در گرو حمایت دستگاه های دولتی از صادرکنندگان است.

سیف زاده سود ساخت خانه در سایر کشورها را چشمگیر دانست و از شرکت های فعال در این زمینه برای ساخت واحدهای مسکونی در دیگر کشورها دعوت کرد.

به گفته سیف زاده مهمترین مشکلات صادرات خدمات فنی و مهندسی، متمرکز بودن مراحل صدور مجوز برای صادرات خدمات در تهران دانست و گفت: کمیته ای با نام کمیته ماده 19 مرجع صدور مجوز صادرات خدمات فنی و مهندسی است که دفتر این کمیته در تهران مستقر است و صادرکنندگان باید پروسه ای طولانی و خسته کننده را در تهران برای دریافت مجوز صادرات طی کنند./س

برچسب ها: خانه ، ساخت ، عراق ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.