نمایشگاه کتاب‌های خطی و نفیس کتابخانه آستان مقدس حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در قم بر پا شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، مسئول واحد مخطوطات و نفایس کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه کتب و نسخ خطی، سربی، سنگی و نفیس در کتابخانه آستان مقدس حضرت کریمه اهل بیت(س) دایر شده است.

آقای عباسی یزدی، هدف از برپایی این نمایشگاه را آشنایی با آثار نفیس کتابخانه آستان مقدس عنوان کرد و ادامه داد: از جمله آثار ارائه شده در این نمایشگاه، قرآن‌های خطی قرن 9 هجری، قرآن با ترجمه وتفسیر عربی، ترجمه قرآن به فارسی کهن، کتب جغرافی پنجم و ششم ابتدایی سال 1304 شمسی، نهج البلاغه، کتب خطی فلسفی، فقهی، طبی، تاریخی، نحوی، صرفی، اسناد ملکی، قباله‌های نکاح، نشریات، نقشه‌ها وعکس‌های قدیمی از حرم مطهر و مدرسه فیضیه، اسکناس‌های به دست آمده از زمان رضا شاه از لابه لای کتب خطی و... می باشد.

عباسی اضافه کرد: این نمایشگاه دائمی بوده و در حال به روز رسانی و تغییر و تحول است و در آینده‌ای نزدیک، آثار بیشتری به این مجموعه اضافه خواهد شد.

مسئول واحد مخطوطات و نفایس کتابخانه حرم مطهر خاطرنشان کرد: این نمایشگاه همه روزه از ساعت 18 پذیرای علاقه مندان می باشد و در صورت استقبال صبح ها نیز درب آن به روی بازدیدکنندگان گشوده خواهد شد./س

برچسب ها: قم ، نمایشگاه ، کتاب ، خطی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.