معاون برنامه ریزی استاندار خراسان جنوبی گفت: 30 درصد اشتغال و 20 درصد تولیدات و ارزش افزوده استان مربوط به بخش كشاورزی است لذا حذف این بخش امكانپذیر نیست.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ مجید امینی در نشست هم اندیشی استاندار خراسان جنوبی با اساتید دانشگاه بیرجند ، متوسط حجم نزولات جوی استان را سالانه 12 میلیارد متر مكعب اعلام كرد و افزود: از این میزان حدود 10 میلیارد متر مكعب آن تبخیر می شود.

وی با اشاره به محدودیت منابع آبی در استان گفت: سهم آبهای زیر زمینی استان حدود 828 میلیون متر مكعب و آبهای سطحی از منابع تجدید شونده حدود 468 میلیون متر مكعب است.

وی با بیان اینكه تهیه آب شرب و صنعتی خراسان جنوبی از بیرون استان در دست پیگیری است یادآور شد: در سند توسعه بخش كشاورزی استان هم طی پنج سال پیشنهاد شده كه محصولاتی كه آبی زیادی می برند حذف و كشت دیگر نیز جایگزین شود.

امینی گفت: این آمادگی در معاونت برنامه ریزی استانداری وجود دارد كه سند توسعه استان در بخشهای مختلف با استفاده از نظرات كارشناسان و اساتید دانشگاهی مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد تا بتوانیم برنامه ای صحیح و مدون برای توسعه استان داشته باشیم./س

برچسب ها: اشتغال ، بخش ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.