در فیلمی که با رویکرد نماز ونیایش ساخته می شود می بایست شخصیت های فیلم رفتارهای اخلافی داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مهدی صباغ زاده کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران در گفت وگو با ستاد خبری جشنواره ملی نماز ونیایش به روایت دوربین در باره این پرسش که سینما به چه میزان رسانه مناسبی برای روایت مفاهیم دینی و نیایشی است گفت: سینما ابزار تعیین کننده است . اما باید در شخصیت پردازی شخصیت های فیلم ویژگی های دینی و معنوی مورد استفاده قرار بگیرد .در فیلمی که با رویکرد نماز ونیایش ساخته می شود می بایست شخصیت های فیلم رفتارهای اخلافی داشته باشند .
سازنده " خاک و آتش " با تاکید بر پرداخت ظریف و هنرمندانه مفاهیم دینی در لایه های زیرین روایت داستانی تصریح کرد : ارائه هر بحثی به صورت مستقیم علی رغم ارزش هایش نمی تواند به طور حتم اثر گذار باشد . جذابیت داستانی که مورد توجه فیلم ساز قرار می گیرد می تواند این مفاهیم را در قالب های اثر گذاری به مخاطب واگویه کند . تجربه خیلی از فیلم های ناموفق در گذشته نشان داده که پرداخت شعاری وسطحی برای مخاطب حتی در مورد متعالی ترین مفاهیم هم فاقد اثر گذاری است وباعث دوری مخاطب می شود .
سازنده سناتور با تاکید بر جایگاه رفیع جشنواره نماز ونیایش افزود : این جشنواره با برگزاری منظم و برگزاری هدفمنش توانسته در حوزه خودش بسیار اثر گذار باشد و مشوق خیلی از فیلم سازان جوان بوده که در این حوزه به فیلم سازی بپردازند.
پنجمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از 2 تا 5 بهمن ماه در قم و همزمان 30 استان کشور برگزار می شود./ي2
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار