رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان شمالی از جمع آوری یک میلیارد و 200 میلیون تومان کمک مردمی از آغاز بازسازی عتبات تاکنون خبرداد.

 

صفری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، با اشاره به رشد کمکهای نقدی مردم در سال جاری نسبت به سالهای گذشته،گفت: شان و جایگاه ائمه،در میان مسلمانان دنیا جایگاه بسیار رفیع و ویژه ای است بنابراین ساخت و بازسازی بارگاه این عزیزان به صورت ویژه ضروری است.

وی تصریح کرد:ستاد باز سازی عتبات و عالیات کشور در طول مدت بازسازی توانسته با اعزام 5 هزار نیروی متخصص و 700 هزار ساعت کار علاوه برمقاوم سازی این اماکن مقدس ،پروژه های بزرگی را نیز احداث و به سرانجام برساند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان لوله گذاری انتقال آب به طول 5/6کیلومتر به حرم علوی، مرمت گنبد، احداث آشپزخانه پیش ساخته 500 متری و ساخت صحن حضرت فاطمه (س) در کنار حرم امیرالمومنین علی (ع) را از جمله پروژه های درحال ساخت در نجف عنوان کرد و افزود:برای کمک به توسعه حرم علوی و ساخت صحن حضرت فاطمه(س) امسال هزار تن سیمان خریداری و ارسال شده است.

صفری درادامه گفت: باتوجه به اینکه برای ساخت هرمتر مربع از این صحن 3 میلیون تومان هزینه می شود،قرار است 300 متر از زیر بنای آن با کمکهای مردم استان تا پایان سال 92 ساخته شود.

وی همچنین از جمع آوری بیش از 300 میلیون تومان کمک نقدی و 185 گرم طلا در سال جاری خبرداد و افزود: طی مدت بازسازی 268 استاد کار از استان برای باز سازی عتبات فرستاده شده که از این تعداد 80 استاد کار امسال به این اماکن مقدس اعزام شده اند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.