والدین از تغذیه کودکان زیر ۶ ماه با آب، قندآب، ترنجبین و گریب میکسچر یا دادن پستانک به آنها جداً پرهیز کنند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک، نوزادی که متولد می‌شود تا شش ماهگی به جز شیر مادر به هیچ خوراکی دیگری نیاز ندارد. آب، قندآب، گریپ‌میکسچر، ترنجبین، پستانک و مانند اینها که برخی خانواده‌ها توصیه می‌کنند اصلاً نباید استفاده شود.

شیر مادر نه تنها با چربی که دارد کودک را سیر می‌کند بلکه تا شش ماهگی تشنگی او را هم رفع می‌کند.

خوراندن مواد غذایی به جز شیر باعث می‌شود کودک کمتر سینه مادر را مک بزند و در نتیجه شیر کمتری ترشح شود زیرا میزان ترشح شیر بستگی به میزان مک زدن نوزاد دارد.

دادن پستانک به نوزاد نیز توصیه نمی‌شود زیرا با این کار از طرفی نوزاد را گول زده‌ایم و با وجود مک زدن شیر نخورده و از طرف دیگر عملی که باعث ترشح شیر می‌شود هم صورت نگرفته است.

وی قندآب، عسل، سفیده تخم‌مرغ و ... را برای نوزادان خطرناک دانست و افزود: این مواد غذایی پیش از شش ماهگی نباید به کودک خورانده شود چونهم باعث سیر شدن کودک می‌شود در نتیجه کودک سینه مادر را نمی‌گیرد و شیر مادر کم می‌شود.

عاقبت نیز بچه رشد نمی‌کند و خانواده به شیر خشک متوسل می‌شود. با این کار مصونیتی و امینی که با شیر مادر به دست می‌آید حاصل نمی‌شود و کودک به بیماری‌هایی چون اسهال و استفراغ یا دیگر بیماری‌های میکروبی و ویروسی دچار می‌شود.

برخی بیمارستان‌ها نخستین بخش شیر مادر "آغوز" را به دلیل رنگ زرد آن به نوزاد نمی‌دهند و تصور می‌کنند موجب زردی کودک می‌شود غافل از اینکه آغوز گرانترین و قیمتی‌ترین ماده غذایی برای سلامت کودکان است./س

برچسب ها: قنداب ، پستانک ، نوزادان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.