گردو را به نام "غذای مغز" می شناسند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان گردو را به نام "غذای مغز" می شناسند و این فقط به خاطر شباهت آن به مغز نیست، بلکه به خاطر وجود امگا ۳ فراوان آن می باشد. برای درست عمل کردن مغز، به امگا ۳ نیاز داریم.

گفتنی است ،مصرف ۴ عدد مغز گردو در روز موجب افزایش اسید چرب ضروری امگا ۳ می گردد.

مغز گردو دارای پروتئین ، قند ، آب و ویتامین ، املاح معدنی و همچنین مواد چربی است . مقدار فسفر موجود در گردو با ماهی و برنج و حتی تخم مرغ نیز برابری میكند. برگ و پوست گردو مقوی و تصفیه كننده خون است . برگ‌ها و پوست آن بخصوص بخاطر ماده تلخ و تانن آن در مداوای بیماری‌های جلدی و خنازیر مفید است.

به دلیل اینکه گردو حاوی مقادیر زیادی اسید های چرب امگا _3 است ، برای قلب مفید می باشد. اسید های چرب امگا _3 از طریق افزایش سطح HDL و کاهش سطح LDL باعث کاهش سطح تریگلیسریدو کاهش تشکیل پلاک های آترواسکلروتیکی در سرخرگها می شوند.در حقیقت گردو در مقایسه با سایر مغز ها حاوی مقادیر بیشتر اسید های چرب امگا _3 است.

گردو علاوه بر اینکه حاوی ترکیباتی است که برای قلب مفید هستند ، حاوی مقادیر ارزشمند ویتامین E ،ویتامین B، فیبر و سایر عناصر معدنی است. خطر مرگ قلبی ناگهانی قلب را کاهش می دهد.و خطر انسداد سرخرگها را تا 70% کاهش می دهد.

ارزش تغذیه ای گردو

1_ مکملی برای تامین کالری

2_ منبع پروتئنی با کفیت خوب

3_ منبع فیبر

4_ سایر ویتامین ها و مواد معدنی

گردو حاوی مواد معدنی و ویتامین های گوناگون می باشد. ویتامین های محلول در چربی از قبیل ویتامین A ، ویتامین E و همچنین ویتامین های محلول در آب از قبیل ویتامین C ،B1 ،B12 Tاسید فولیک ، اسید پانتوتنیکو نیاسین در گردو وجود دارد . گردو دارای آهن ، روی ، مس ، منیزیم ، و فسفر می باشد . در 100 گرم گردو 10 میلی گرم سدیم وجود دارد . علاوه بر مواد مغذی که ذکر شد ریز مغذیهایی از قبیل رنگدانه ها ف ترکیبات فنولیک نیز در گردو وجود دارند که بر پایه اطلاعات موجود ، برخی ریز مغذی ها اثراتی از قبیل خاصیت آنتی اکسیدانی ، محرک سیستم ایمنی ، ضد سرطان و ضد عفونت دارند./س

برچسب ها: گردو ، غذای ، مغز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.