معاون وزير آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان و فرهنگيان، روز پنج‌شنبه 12 بهمن در مرقد مطهر امام خميني(ره) با آرمان‌هاي امام راحل، تجديد ميثاق مي‌کنند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "حسين هژبري" مسئول کميته دانش‌آموزي و فرهنگيان دهه فجر انقلاب اسلامي در نشست مطبوعاتي اعلام برنامه‌هاي دهه فجر انقلاب اسلامي که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: از دستاوردهاي انقلاب اسلامي براي ملت ايران در حوزه آموزش و پرورش مي‌توان به مدال‌هاي به دست آمده در المپيادها اشاره کرد.

وي افزود: در سال 1357 از اين نعمت محروم بوديم، سال 66 تنها يک مدال المپيادي داشتيم و اين در حالي است که در سال جاري، دانش‌آموزان ما 592 مدال جهاني در حوزه علم و دانش کسب کردند و اين نشانه‌اي از انفجار نور و تعبير حضرت امام خميني(ره) است.

معاون وزير آموزش و پرورش گفت: هر ساله که ايام دهه فجر به پايان مي‌رسد برنامه‌ها و دغدغه‌هاي سال آينده از آن زمان به صورت گزارش‌هاي مکتوب و جمع‌آوري بانک اطلاعات براي سال آينده آغاز مي‌شود.

هژبري با بيان اينکه در تمامي استان‌ها با حضور همه دست‌اندرکاران برنامه‌هاي ايام دهه فجر در خروجي ستاد آموزش و پرورش در دستور کار عملي قرار دارد، بيان کرد:‌اجراي برنامه‌ها  و نظارت دقيق بر برنامه‌هاي دهه فجر از جمله تاکيدات ما براي برگزاري مناسب اين دهه است و علت اين تلاش‌ها بصيرت‌بخشي و انتقال پيام انقلاب به نسل حاضر و آينده است.

وي با بيان اينکه يکي از راه‌هاي مبارزه با جنگ نرم دشمن، انتقال ميراث شهدا و مجاهدان به نسل‌هاي آينده است، گفت: از جمله تلاش‌هاي ما در آموزش و پرورش اين است که بتوانيم از راه فرهنگ‌سازي، فرزندان‌مان را با آرمان‌ها و اساس انقلاب آشنا کنيم.

معاون وزير آموزش و پرورش در ادامه به تشريح برنامه‌هاي وزارت آموزش و پرورش براي دهه فجر پرداخت و گفت: از جمله برنامه‌هايي که در اين راستا پيگيري مي‌شود ارتباط با خانواده شهدا، دعوت از خانواده معظم شهدا و شخصيت‌هاي برجسته محلي و چهره‌هاي برتر قرآني در برنامه‌ها براي سخنراني و بيان خاطره براي دانش‌آموزان است و همچنين مراسم غبارروبي مزار شهدا تحت عنوان "ميهماني لاله‌ها و تجديد ميثاق با آرمان‌هاي شهداي والامقام و امام راحل" در دستور کار اين ايام قرار دارد.

هژبري تدوين برنامه‌هاي مراسم هر روز از دهه فجر براي اجراي مراسم ويژه هر روز با حضور دانش‌آموزان و معلمان در مدارس را از جمله برنامه‌هاي اين ايام دانست و گفت: امام‌شناسي و ارتباط با ولايت فقيه و فقيه زمان و اشاره به دستاوردهاي انقلاب در مدارس اجرا مي‌شود.

معاون وزير آموزش و پرورش به تشکيل کميته دانش‌آموزي و فرهنگيان در حوزه معاونت پرورشي و فرهنگي اشاره کرد و گفت: برگزاري نمايشگاه کتاب در ادارات و مراکز آموزش و پرورش، اختصاص موضوع انشاي دانش‌آموزان به دهه فجر و عناوين دهه فجر و هم‌چنين برگزاري مسابقات فرهنگي و هنري، کتاب‌خواني، روزنامه‌نگاري، نمايش فيلم‌هاي متناسب با موضوع انقلاب اسلامي براي دانش‌آموزان و فرهنگيان در برنامه‌هاي اين ايام گنجانده شده است.

مسئول کميته دهه فجر دانش‌آموزي بيان کرد: زنگ گلبانگ انقلاب در روز چهارشنبه ساعت 9 و 33 دقيقه صبح در کليه مدارس نواخته مي‌شود.

هژبري در ادامه افزود: انش‌آموزان و فرهنگيان، روز پنج‌شنبه 12 بهمن در مرقد مطهر امام خميني(ره) با آرمان‌هاي امام راحل، تجديد ميثاق مي‌کنند.

وي در تشريح ديگر برنامه‌هاي مناطق و مدارس اظهار داشت: برنامه‌هاي هفته استقبال از دهه فجر از پنج لغايت 11 بهمن ماه آغاز مي‌شود که با توجه به تعطيلي مدارس در روزهاي پنج‌شنبه، مراسم گلبانگ انقلاب در روز چهارشنبه 11 بهمن ماه برگزار مي‌شود.

معاون وزير آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: کاشت نهال توسط دانش‌آموزان به ياد و نام شهداي دانش‌آموز و معلمان شهيد در محيط آموزشگاه از جمله موارد پيش‌بيني شده در اين ايام است و شناسايي و آشنايي با همه شهداي دانش‌آموز تحت عنوان "فهميده‌هاي ايران" که 32 شهيد دانش‌آموز را در کتابي به اين منظور رونمايي و معرفي مي‌کنيم.

هژبري هم‌چنين به مراسم راهپيمايي روز 22 بهمن ماه اشاره کرد و برپايي ايستگاه‌هاي فرهنگي در مسير مدارس و مسيرهاي راه‌پيمايي 22 بهمن، برگزاري سرود دانش‌آموزي در 32 استان کشور در قالب گروه‌هاي سرود 1350 نفره با سلايق بومي و هم‌چنين حضور 22 هزار نفره دانش‌آموزان در تهران به منظور اجراي سرود را از برنامه‌هاي اين روز ذکر کرد.

در پايان مسئول کميته دانشجويي دهه فجر بيان کرد: به لحاظ فضاسازي و آمادگي براي دهه فجر در مدارس، هم اکنون مدارس کشور در حال آمادگي هستند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فرهنگی ، دهه ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار