يک کارشناس سياست خارجي گفت: استقرار سامانه موشکي پاتريوت در خاک ترکيه نشانه نگرش تهاجمي اين کشور به مسئله سوريه است.

"حسن هاني‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اقدام اخير ترکيه در استقرار سامانه موشکي پاتريوت در مرز سوريه و احتمال درگيري بين اين دو کشور، اظهار داشت: استقرار سامانه موشکي پاتريوت در خاک ترکيه نشانه نگرش تهاجمي ترکيه به مسئله سوريه بوده چرا که اين کشور در طول 21 ماه گذشته نقش کاملا تخريبي در بحران سوريه ايفا کرده بنابراين به نظر مي‌رسد ترکيه به دنبال عملي کردن نقشه‌هاي شوم آمريکا و غرب در منطقه است.
 
وي افزود: با توجه به شرايط موجود و شکست معارضين تروريست در سوريه،‌ استقرار اين سامانه به منظور تحت فشار قرار دادن نظام بشار اسد تلقي مي‌شود.
 
هاني‌زاده در ادامه با اشاره به  توان سوريه در مقابله با سامانه موشکي پاتريوت تصريح کرد:‌ سوريه با توجه به عضويت ترکيه در ناتو و آگاهي از ماده 4 آيين‌نامه داخلي آن مبني بر اينکه تعرض به هر يک از اعضا ناتو تعرض به همه کشورهاي عضو بوده، قصد ندارد در شرايطي که با بحران داخلي درگير است جبهه‌گيري جديدي عليه ترکيه را آغاز کند.
 
وي ادامه داد: در صورت بروز حمله موشکي ناتو از خاک ترکيه قطعا سوريه توان پاسخگويي و حمله موشکي متقابل به ترکيه خصوصا پايگاه نظامي ناتو را دارد.
 
اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: استقرار سامانه موشکي پاتريوت با هدف گسترش حوزه نظامي ناتو بوده و اين تهديدي جدي عليه امنيت کشورهاي منطقه است.
 
انتهاي پيام/

برچسب ها: ترکیه ، پاتریوت ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار