آلمان‌ها با فروش سامانه موشکی پاتریوت به رژیم صهیونیستی، مرتکب اقدامی بسیار کوتاه‌اندیشانه و ساده‌لوحانه شدند و خواسته یا ناخواسته عملاً خود را در معرض اتهام جنگ‌افروزی در خاورمیانه قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته، وزير دفاع آلمان در ديدار با بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي، بر پايبندی كشورش به حمايت از امنيت اين رژيم تأكيد کرد. وی به خريد چهار كشتی جنگی آلمانی از سوی رژيم صهيونيستی و واردات موشك‌های دفاع هوايی از نوع پاتريوت نیز اشاره كرد.

کوتوله سیاسی، بازیچه دست آمریکا و انگلیس
 
در همین راستا "جعفر قنادباشی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به این معامله نظامی، این اقدام را یک اشتباه راهبردی برای آلمان دانست و گفت: به نظر می‌رسد در حال حاضر آلمان، بازیچه و فریب‌خورده آمریکا و انگلیس است و با فروش پاتریوت به رژیم صهیونیستی خواسته یا ناخواسته عملاً خود را در معرض اتهام جنگ‌افروزی در خاورمیانه قرار داده است.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه اضافه کرد: درست است که آلمان یک غول اقتصادی است اما در عرصه سیاسی به تعبیر برخی، یک «کوتوله» و لذا یکی از کم‌اثرترین کشورها در منطقه خاورمیانه است.
 
قنادباشی در ادامه تصریح کرد: ظاهر امر این است که آلمان در فروش سامانه پاتریوت به اسراییل، اهداف اقتصادی و تجاری را دنبال می کرده اما در نهایت این اقدام، مقاصد سیاسی و نظامی آمریکا و انگلیس را عملی می‌سازد.
 
وی در پایان افزود: مقامات آلمانی اساساً نگاه سیاسی دوراندیشانه ندارند و اقدام آن‌ها مبنی بر فروش سامانه پاتریوت به اسراییل، کوتاه‌اندیشانه و ساده‌لوحانه است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار