یک کارشناس سیاست خارجی گفت: استقرار موشک‌های " پاتریوت" در خاک ترکیه چراغ سبز ترکیه به غرب برای عضویت در اروپا است.

سید جلال فیاضی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به استقرار "موشک‌های پاتریوت" در مرز میان ترکیه و سوریه گفت: استقرار "موشک‌های پاتریوت" ناشی از سیاست‌های دوگانه ترکیه بوده و به منظور حمایت از مخالفین دولت سوریه و با هدف براندازی نظام بشار اسد صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه استقرار "موشک‌های پاتریوت" در خاک ترکیه چراغ سبزی از سوی این دولت به غرب است، ادامه داد: دخالت‌های ترکیه در بحران سوریه برای عضویت در اتحادیه اروپا بوده که برای رسیدن به این هدف از هیچ اقدامی چشم‌پوشی نخواهد کرد.

فیاضی با اشاره به حمایت‌های غرب و برخی کشورهای مرتجع عرب در منطقه از استقرار "موشک های پاتریوت"، تصریح کرد: در حالی‌که برخی کشورهای منطقه همچون جمهوری اسلامی ایران اعتراضات خود را نسبت به استقرار "موشک‌های پاتریوت" در مرز میان ترکیه و سوریه اعلام کرده‌اند، اما کشورهای مخالف نظام بشار اسد با موضع‌گیری غیرعقلانی خود در برابر بحران سوریه بر حمایت‌هایشان از این اقدام اهتمام ورزیده‌اند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان بر مخاطره‌آمیز بودن استقرار پایگاه موشکی پاتریوت تاکید و خاطرنشان کرد: استقرار این پایگاه موشکی نه‌تنها امنیت و صلح منطقه را به خطر می‌اندازد بلکه از سوی دیگر موجب دخالت هرچه بیشتر آمریکا و غرب در مسائل منطقه خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: موشک ، پاتریوت ، ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار