نخست وزير ترکيه در تازه ترين اظهارت خود مدعي شد که حکومت بشار اسد مشروعيت خود را از دست داده و وي بيش از اين نمي تواند در مسند رياست جمهوري سوريه باقي بماند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي تلويزيون تي آر تي ترکيه، رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه در جريان سخنراني در شهر "غازي آنتپ" تركيه در جنوب شرقي آن كشور بار ديگر به انتقاد از حکومت سوريه پرداخت و در عين حال از خود و محبوبيت حزبش سخن گفت.

نخست وزير ترکيه گفت:‌ ترکيه قصد ندارد وارد درگيري نظامي با سوريه شود.

اردوغان ادعا کرد پيروزي مخالفان سوريه بسيار نزديک است و ترکيه نيز در اين روند دشوار خواهد بود. 

وي مدعي شد که نظام سوريه شايد بتواند مدت ديگري نيز در قدرت بماند اما بشار اسد و همراهان وي دير يا زود بايد مسند خود را ترک کنند. 

نخست وزير تركيه همچنين به تمجيد از خود پرداخت و مدعي شد كه طبق نظرسنجي ها 54 درصد از مردم آن كشور از حزب "عدالت و توسعه" حمايت مي كنند. 

وي در ادامه سخنراني اش به روند مذاكرات صلح با گروه تروريستي پ ك ك پرداخت و گفت "ترور هيچ چيزي جز نفرت، خشونت، گرسنگي و فقر را براي كشور به بار نمي آورد. خشونت ها نمي تواند در دياربكر و گازيان تپ گسترش يابد. اين علت ورود ما به مذاكرات صلح است و به همين خاطر خواهان بر زمين گذاشتن سلاح از سوي تروريست ها هستيم." 

وي در ادامه سخنراني خود افزود "اين روند در راستاي اجراي پروژه برادري ادامه خواهد يافت اما در اينجا دو مسئله حائز اهميت است. نخست آنكه ما عليه تروريست ها خواهيم جنگيد مگر آنكه آنان سلاح خود را زمين گذارند. منتقدين از انجام عمليات ما عليه تروريست ها در جريان انجام مذاكرات گله مي كنند. ديديد كه پليسي در ماردين بدست آنان كشته شد. زماني كه تروريست ها ما را مي كشند آيا ما نبايستي پاسخي متقابل به آنان بدهيم. دوم آنكه دولت ما دولت همه ملت است و هيچكس نمي تواند مدعي شود كه نماينده تام تمام كردهاست. ما يك ملت هستيم با يك دولت و يك پرچم."
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار