طبق اعلام مسئولان امر، در صورت شارژ برچسب پرداخت سامانه الکترونیکی عوارض، بین هفت تا 20 درصد تخفیف به مردم ارائه می‏ شود.

علی نیکزاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: تخفیف در شیوه پرداخت الکترونیکی از مزیت های این طرح است.

وی ادامه داد: بر اساس طرحی نوین، تسویه ‌حساب هر خودروی دارای برچسب پرداخت الکترونیکی عوارض ظرف 24 ساعت انجام شده و روال کار از طریق پیام کوتاه به فرد صاحب خودرو اعلام می ‏شود.

نیکزاد اضافه کرد: همچنین اگر کسی از مقابل این سامانه با برچسب و بدون شارژ عبور کرد، اعمال قانون نمی ‏شود؛ بلکه از طریق پیام کوتاه الزام در شارژ برچسب به فرد تذکر داده خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی از تجهیز همه آزاد راه‏ های کشور به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض تا شهریور ماه سال 92 خبر داد و افزود: در حال حاضر، کشور دارای 16 آزادراه است.

وی ادامه داد: تا امروز دو اتوبان تهران- قم و آزادراه تهران - پردیس به سامانه‏ های پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شده ‏اند.

نیکزاد اضافه کرد: طبق توافقات به عمل آمده، مقرر شد که تا انتهای سال‏ جاری محور های اهواز - بندرعباس، قم - کاشان و ساوه - همدان نیز به این امکان تجهیز شوند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در افق برنامه ‏های منتهی به شهریور 92 قرار است تا هر 16 آزادراه موجود در کشور به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شوند.

این مسئول ادامه داد: این مسئولیت از سوی مسئولان بانک مسکن تقبل شد و این مهم با همکاری بخش «آی.سی.تی» وزارت راه و شهرسازی در حال تحقق است.

نیکزاد خاطرنشان کرد: البته باید این امکان با مشخص کردن لاین نقدی و الکترونیکی در اختیار مردم قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نخستین مزیت راه‏ اندازی بخش پرداخت الکترونیکی عوارض، تکریم و احترام به مردم است؛ صرفه‏ جویی در زمان و همچنین سوخت را نیز می‏ توان به عنوان دیگر مزیت این امکان بر شمرد./س


برچسب ها: تخفیف ، عوارض ، الکترونیکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.