ميگرن مي‌تواند عاملي براي وقوع حمله قلبي و لخته شدن خون در زنان باشد.

به گزارش گروه علمي،پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه آكادمي نورولوژي آمريكا گروهي از محققان در مطالعه سلامت زنان شامل بررسي 27860 زن كه 1435 نفر از آنها مبتلا به ميگرن‌آور بودند طي يك دوره 15 ساله 1030 نفر از آنها رابا حمله قلبي، سكته مغزي و يا مرگ ناشي از رويدادهاي قلبي عروقي شناسايي كردند كه اين مشاهدات از ارتباط مستقيم ميگرن‌ و خطر وقوع اين بيماري‌ها خبر مي‌دهد.

براساس اين گزارش محققان با تحقيقات بيشتر افزودند: بعد از فشارخون بالا، ميگرن آورا مهمترين عامل كمك رساننده به وقوع حمله قلبي و سكته مغزي در گروه مورد مطالعه شناخته شده است چرا كه اثرات منفي حاصل از آن پيش از ديابت، سيگار كشيدن، چاقي و داشتن سابقه خانوادگي براي ابتلا به اين بيماري‌ها قرار گرفته است.

از طرفي نتايج ديگر اين مطالعه درست است كه به افراد مبتلا به ميگرن هشدار مي‌دهد كه در معرض خطر ابتلا به اين بيماري‌ها قرار دارند اما اين پديده به اين معني نيست كه تمام افراد مبتلا به ميگرون آورا حتماً حمله قلبي و يا سكته مغزي را تجربه خواهند كرد.

به گفته محققان افراد مبتلا به ميگرن مي‌توانند احتمال وقوع اين خطرات را در خود با تعدیل عوامل ديگر مانند عدم مصرف دخانيات، نگه داشتن فشارخون پايين‌تر، كاهش وزن و انجام ورزش كاهش دهند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.