مزرعه پرورش بلدرچین تخم گذار در روستای گل تپه از نوابع شهرستان دیواندره در راستای طرح اقتصاد مقاومتی و طرح های زود بازده راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، فاتح ویسی دانشجوی نرم افزار دانشگاه علمی کاربردی شهرستان دیواندره در راستای طرح اقتصاد مقاومتی و طرح های زود بازده مزرعه ی پرورش بلدرچین تخم گذار در روستای گل تپه این شهرستان را راه اندازی نمود.
وی افزود: حدود 5 ماه است که طرح مزرعه پرورش بلدرچین را شروع نموده ام  که تعداد 800 قطعه را در خود جای داده است و روزانه 500 الی 550 عدد تخم بلدرچین جمع آوری و صادر می شود ، روزانه هزینه ای بالغ بر 45 تا 50 هزار تومان در این راه کسب می نماییم و برای اجرای این طرح مبلغی بالغ بر 6 میلیون تومان هزینه نموده ام.
ویسی در بیان کرد: این بلدرچین ها را بعد از گذشت 8 ماه کشتار نموده و به سطح شهرستان صادر نموده و دوباره جوجه های 40 تا 45 روز خریداری و جای گزین نموده و از این طرح امرمعاش و خرج دانشگاه را تامین می نماییم.
ویسی در پایان اظهار داشت:هدف از اجرای این طرح را خودکفایی و خوداشتغالی در راستای اقتصاد مقاومتی بیان نمود./س
برچسب ها: پرورش ، تخم ، بلدرچین ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
سلام من میخام پرورش بلدرچین بدهم لطفن راهنمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۴
با سلام من میخواهم پرورش بلدرچین گوشتی را راه اندازی کنم خواستم ببینم بازار یابی وفروشش چطوره اگه لطف کنی شماره بذاری تا باهات تماس داشته باشم ممنون میشم
United States of America
فواد فتحی
۰۴:۵۴ ۲۳ اسفند ۱۳۹۲
سلام. کاک فاتح من میخوام با کار بلدرچینآشنا بشم و کار کنم میتونید راهنمایی لازم را بکنید. اگه شماره تماس بدید ممنون میشم