مديركل دفتر سرمايه گذاري وزارت صنعت ، معدن و تجارت خطاب به سرمايه گذاران گفت: حدود 270 اولويت سرمايه گذاري در سامانه بهين ياب وزارتخانه درج شده كه سهم زيادي از آن متعلق به بخش معدن و صنايع معدني است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مسيح حبيبي افزود: بخش معدن و صنايع معدني بيشترين ميزان اشتغال و ارزش افزوده را ايجاد مي كند لذا در اين بخش بايد از خام فروشي جلوگيري شود.

وي با بيان اينكه اكنون بيشترين تقاضاهاي سرمايه گذاري در بخش فولاد و سيمان است، افزود: در صنعت فولاد فقط براي توليد شمش فولادي و در صنعت سيمان در صنايع پايين دستي آن نياز به سرمايه گذاري داريم چرا كه اكنون در بخش نورد فولاد تقريبا خودكفا هستيم و در زمينه سيمان نه تنها كمبودي نداريم، بلكه به مرحله صادرات رسيده ايم.

حبيبي با بيان اينكه صنايع معدني اكنون اولويت سرمايه گذاري وزارت صنعت، معدن و تجارت است، تصريح كرد: بخش معدن و صنايع معدني مقتدرانه در مقابل تحريم ها ايستاده و كمترين آسيب ها در مقابل تحريم ها و بحران هاي جهاني مربوط به اين بخش است.

وي ادامه داد: حضور بخش خصوصي كشور در فعاليت هاي معدني در سال هاي اخير افزايش يافته و حتي در برخي موارد از بخش دولتي نيز موفق تر عمل كرده است، اما هنوز فضاي زيادي براي حضور بيشتر بخش خصوصي در بخش معدن و صنايع معدني وجود دارد.

حبيبي در پايان آمادگي دفتر سرمايه گذاري وزارت صنعت، معدن و تجارت را براي حمايت هاي لازم از سرمايه گذاران در بخش معدن و صنايع معدني اعلام كرد.

علاقه مندان به سرمايه گذاري مي توانند به آدرس www.behinyab.ir مراجعه نمايند./س
برچسب ها: سرمایه ، معدنی ، بهین یاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار